رئیس مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان دانشگاه شهید چمران اهواز (آزفا) گفت: خوشبختانه استقبال خوبی از مدرسه بهاره دانشگاه شده و زبان آموزانی از قاره های اروپا، آفریقا و آسیا داشتیم.
کد خبر: ۹۵۸۳۵۹
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۲ 22 April 2021

داوود پورمظفری  اظهار کرد: کسانی که در مرکز بین المللی آموزش زبان فارسی دانشگاه شهید چمران اهواز، زبان فارسی آموزش می بینند را می توان به دو دسته تقسیم کرد؛ دسته اول کسانی هستند که در رشته های فنی و مهندسی، پزشکی و... تحصیل می کنند و زبان فارسی را برای الزامات قانونی وزارت علوم یاد می گیرند. اما دسته دوم کسانی هستند که رشته مطالعات ایرانشناسی تحصیل می کنند و یا فرهنگ و هنر ایرانی را مورد پژوهش و بررسی قرار می دهند و در واقع زبان فارسی ابزاری برای شناخت ایران است.

وی افزود: بیشتر اشخاصی که زبان فارسی را فرا می‌گیرند از گروه اول هستند؛ در واقع زبان فارسی را برای فارغ التحصیلی آموزش می بینند. گروه دوم نیز عموما به حمایت دانشگاه ها نیاز دارند و باید روی آنها سرمایه گذاری کرد. به این منظور، برنامه ریزی کردیم که مدرسه زبان فارسی را راه اندازی کنیم. امسال اولین مدرسه بهاره آموزش زبان فارسی را به صورت مجازی تشکل دادیم.

رئیس مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان دانشگاه شهید چمران اهواز (آزفا) با اشاره به استقبال خوب زبان آموزان از مدرسه بهاره زبان فارسی، تصریح کرد: خوشبختانه استقبال خوبی از مدرسه بهاره شده و زبان آموزانی از قاره های اروپا، آفریقا و آسیا داشتیم. پس از برگزاری آزمون تعیین سطح، دو کلاس با حضور ۱۴ زبان آموز، به صورت مجازی از ابتدای فروردین در دو گروه مقدماتی و مهارت میانی تشکیل شد و تا ۱۶ هفته ادامه خواهد داشت.

پورمظفری در پایان با بیان اینکه زبان آموزان از دانشگاه های مختلف جهان هستند، گفت: وجه ممیزه این افراد این است که همه در جستجوی مطالعات ایرانشناسی هستند. امیدواریم بتوانیم در پاییز نیز این مدرسه را برگزار و علاقه‌مندان بیشتری جذب کنیم.

برچسب ها: داوود پورمظفری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار