استاندار خوزستان از لحاظ ۱۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه مناطق روستایی و محروم استان و ارائه طرح پیشنهادی ساماندهی مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت خبر داد.
کد خبر: ۹۵۸۱۲۹
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۹ 22 April 2021

قاسم سلیمانی‌دشتکی  در خصوص سفر کاری دو روزه خود به تهران توضیح داد: در روز اول سفر ابتدا در راستای مسائل انتخابات و موضوعات اجتماعی و همچنین مطالبات اقشار مختلف با معاونان محترم امنیتی، سیاسی و منابع انسانی وزارت کشور جلساتی برگزار شد.

استاندار خوزستان افزود: در ادامه در وزارت صمت دیدار کاری خوبی با دکتر قبادی معاون وزیر صمت و دبیر ستاد تنظیم بازار کشور داشتیم و در خصوص ذخایر کالاهای اساسی به ویژه در زمینه کمبود مرغ مباحثی مطرح شد.

سلیمانی‌دشتکی ادامه داد: با توجه به اینکه شرایط بازار استان از این جهت وضعیت خوبی ندارد و میزان وجود این کالا در کشتارگاه‌ها با میزان مصرف مردم هماهنگی ندارد و کمبود زیادی داریم، توافق کردیم که در اسرع وقت حدود ۲۰۰ تن مرغ منجمد به استان حواله شود و پس از آن ۳۰۰ تن دیگر و در مرحله بعد ۲۰۰ تن دیگر ارسال شود و قرار شد از واردات هم یک هزار تن به خوزستان تخصیص دهند که در مجموع ۱۷۰۰ تن می‌شود.

استاندار خوزستان تصریح کرد: با رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها نیز جلسه‌ای برگزار شد که اعتبار خوبی برای کمک به بخش‌های مختلف در نظر گرفته شد و برای شیوه جذب اعتبارات هماهنگی شد؛ قبل از عید نوروز هم اعتبارات خوبی برای حقوق آبداران گرفتیم و پیگیر سایر موارد هستیم که به نتیجه برسد.

سلیمانی‌دشتکی بیان کرد: در ادامه با معاون اول محترم رئیس‌جمهور جلسه داشتم و مصوبات سفر ایشان به استان را مرور کردیم؛ در این جلسه مسکن بندر امام و شیوه واگذاری زمین، موجودی انبارها در گمرکات و بنادر را بررسی کردیم.

استاندار خوزستان ادامه داد: در این جلسه با توجه به فصل برداشت و نیاز به وسایل حمل و نقل به طور همزمان هم برای ترخیص کالاهای موجود در گمرکات و بنادر و هم برای بارگیری محصولات کشاورزی تبادل نظر شد. همچنین در خصوص دو نرخی بودن شکر صحبت کردیم و قرار شد احتمالاً تا پایان ماه رمضان تک نرخی شود که از سرگردانی بازار جلوگیری شود.

وی عنوان کرد: در پایان برنامه‌های روز اول سفر با تعدادی از سرمایه‌گذاران در دفتر کار دیدارهایی داشتیم.

سلیمانی‌دشتکی در خصوص روز دوم سفر خود توضیح داد: دیدار خوبی با وزیر محترم راه و شهرسازی داشتم و مروری بر کل پروژه‌های بخش راه استان داشتیم و یکایک پروژه‌ها روی نقشه بررسی شد و برای تسریع در اجرای پروژه‌ها تبادل نظر شد.

استاندار خوزستان ادامه داد: در ادامه جلسه‌ای با معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیران سازمان برنامه و بودجه داشتیم و برای تامین منابع مالی پروژه‌ها توافقاتی صورت گرفت.

وی عنوان کرد: در این جلسه توافق شد سفر مشترکی با حضور ریاست محترم سازمان برنامه و بودجه کشور و وزیر راه برای بررسی مسائل استان انجام شود و عملیات اجرایی پروژه ساخت جاده اهواز - ایذه - لردگان آغاز شود.

سلیمانی‌دشتکی افزود: همچنین نشستی با معاون محترم توسعه مناطق روستایی ریاست جمهوری داشتیم و در این نشست حدود ۱۷۰۰ میلیارد تومان برای روستاها و مناطق محروم استان برای پروژه‌های راهسازی، آب شرب، بیمارستان‌ها و سایر نیازها در نظر گرفته شد و قرار شد معاون توسعه مناطق روستایی ریاست جمهوری پس از ماه مبارک رمضان سفری داشته باشند که در خصوص نحوه توزیع این اعتبارات تصمیم گیری شود.

وی خاطرنشان کرد: جذب این اعتبار فرصت بسیار خوبی برای استان است و می‌تواند حرکت موثری در جهت محرومیت‌زدایی باشد.

استاندار خوزستان بیان کرد: همچنین جلسه‌ای با وزیر محترم نفت در خصوص ساماندهی مسئولیت‌های اجتماعی داشتیم. در این جلسه طرح پیشنهادی ارائه شد و قرار شد سازمان برنامه و بودجه و وزارت نفت در روزهای آینده جمع‌بندی کنند و به دولت با ارائه راهکار بدهند و امیدوارم این طرح نتیجه بدهد و اگر نتیجه بدهد عدد بسیار بالایی در چهار سال آینده برای حل مشکلات آب شرب، فاضلاب و روان‌آب‌های سطحی و پیشگیری از سیل و راه تخصیص داده می‌شود.

استاندار خوزستان همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص انتشار نقل قول پیرامون ناپدید شدن محموله مرغ در مسیر بوشهر گفت: چنین چیزی را مطرح نکرده‌ام و بیان این نقل قول از سوی من نادرست است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار