مدیر امور شعب بانک کشاورزی خوزستان گفت: پارسال ۹۲۳ میلیارد ریال غرامت به ۲۶هزار و ۳۲ نفر از کشاورزان ، دامداران و بهره برداران خسارت دیده استان پرداخت شد.
کد خبر: ۹۵۷۴۸۹
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۲ 20 April 2021

مدیر امور شعب بانک کشاورزی خوزستان گفت: پارسال ۹۲۳ میلیارد ریال غرامت به ۲۶هزار و ۳۲ نفر از کشاورزان ، دامداران و بهره برداران خسارت دیده استان پرداخت شد.

جهانپور معماریان افزود:این میزان غرامت به همه محصولات زراعی، باغی، دامی و منابع طبیعی پرداخت شده است.
وی گفت: در طرح بیمه محصولات کشاورزی و بهرمندی از مزایای پرداخت غرامات به محصولات زیان دیده ، همه محصولات بیمه شده از مزایای صندوق بیمه کشاورزی بهرمند می‌شوند.
معماریان در خصوص بیشترین میزان پرداخت غرامت به محصولات کشاورزی گفت: از این میزان غرامت پرداختی بیشترین سطح پرداخت به محصولات زراعی تعلق دارد.
وی به فرارسیدن فصل بهار و احتمال وقوع حوادث غیرمترقبه اشاره کرد و گفت:در زمان حاضر صندوق بیمه بانک کشاورزی استان در شرف بیمه باغات نخیلات است و با توجه به احتمال وقوع حوادث غیرمترقبه در سال جاری از کشاورزان دعوت می کنیم تا نسبت به بیمه محصولات خود اقدام کنند.
به گزارش ایرنا بخش کشاورزی خوزستان به علت بروز حوادث متعدد طبیعی همچون سیل ، سرمازدگی و آفات بسیار شکننده و آسیب پذیراست از این رو بیمه محصولات کشاورزی و باغات استان ضریب امنیت غذایی کشور را افزایش می‌دهد.
در یک سال اخیر به علت افزایش بهای نهاده های کشاورزی و بروز ویروس کرونا از میزان بیمه محصولات کشاورزی و باغی در استان کاسته شده است.
استان خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۵میلیون تن محصولات باغی ، زراعی ، دامی ، شیلات و عسل و عمل آوری ۱۳۸ نوع محصول به ارزش بیش از ۲۹۰هزار میلیارد ریال در جایگاه نخست کشوری ایستاده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار