مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت:۹۷هزار و۴۲۲تن گندم و دانه روغنی کلزا در خوزستان از شروع برداشت این ۲ محصول راهبردی (۲۲فروردین) تاکنون به صورت تضمینی خریداری شده است.
کد خبر: ۹۵۷۱۶۲
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۰ 18 April 2021

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت:۹۷هزار و۴۲۲تن گندم و دانه روغنی کلزا در خوزستان از شروع برداشت این ۲ محصول راهبردی (۲۲فروردین) تاکنون به صورت تضمینی خریداری شده است.

امید جهان نژادیان افزود:از این میزان خرید ۷۴هزار و ۷۲۹تن مربوط به گندم و ۲۲هزار و ۶۹۳تن مربوط به دانه روغنی کلزا بوده است.
وی با بیان اینکه خرید تضمینی این ۲ محصول همچنان ادامه دارد پیش بینی کرد حدود۱.۲میلیون تن گندم و ۱۱۷هزار تن دانه روغنی کلزا از کشاورزان خوزستانی خریداری شود.
قیمت تضمینی هرکیلوگرم گندم معمولی ۴۰هزار ریال و کلزا ۱۱۰هزار ریال تعیین شده است ولی احتمال اینکه تغییراتی در قیمت خرید تضمینی گندم اعمال شود زیاد است.
عملیات برداشت خوشه‌های زرین گندم از سطح ۵۷۰هزار هکتار مزارع آبی و دیم خوزستان و بیش از ۷۰هزار هکتار مزارع کلزا از ۲۲ فروردین ماه ابتدا از مناطق جنوبی و جنوب شرقی خوزستان شروع شد وهم اکنون در بیشتر مناطق استان برداشت این ۲ محصول در حال انجام است.
پیش بینی شده گندم و دانه روغنی کلزا در یک فرایند ۴۰روزه از شروع عملیات برداشت به نرخ تضمینی خریداری شود.
برای برداشت گندم و کلزا از ۲ هزار و ۵۰۰دستگاه کمباین مهاجر و بومی به کار گرفته شده است.
بنابر اعلام سازمان جهادکشاورزی خوزستان، این استان امسال برای دهمین سال متوالی مقام نخست در تولید و خرید تضمینی گندم کشور و رتبه دوم تولید دانه روغنی کلزا را کسب کند.
پیش بینی شده تا اوایل تیرماه سال جاری در مجموع ۵.۵میلیون تن محصولات پاییزی در خوزستان شامل گندم ، جو ، دانه روغنی کلزا ، چغندرقند ، سبزی ، محصولات صیفی و جالیزی از مزارع خوزستان برداشت شود.
استان خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۵میلیون تن محصولات باغی ، زراعی ، دامی ، شیلات و عسل به ارزش بیش از ۲۹۰هزار میلیارد ریال مقام نخست کشوری را دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار