معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان گفت: مرحله سوم واکسیناسیون گسترده در کشور و خوزستان تا ۲۰ روز دیگر آغاز می‌شود.
کد خبر: ۹۵۶۴۳۲
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۵ 16 April 2021

سرهنگ عبدالرضا حاجتی  بیان کرد: امیدواریم با انجام این طرح گسترده واکسیناسیون تولید داخل، بتوانیم بیماری کووید ۱۹ را کنترل کنیم.

وی به طرح شهید قاسم سلیمانی در خوزستان اشاره کرد و گفت: این طرح بر پایه بیماریابی شکل گرفت و هدف آن غربالگری بود که با همکاری هلال احمر، شهرداری و دیگر ارگان‌ها، از آذر پارسال در خوزستان آغاز کرد.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان بیان کرد:با اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی در کمتر از ۲ ماه، میزان مرگ و میر و بستری‌ ناشی از کرونا در خوزستان به ترتیب ۴۰ و ۵۰ درصد کاهش یافت.

وی با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی، مبارزه با کرونا در خط مقدم این بیماری است افزود: مرحله نخست این طرح به شکل محله محور در خوزستان اجرا شد که منجر به کاهش فوتی‌ها تا یک نفر شد اما به یکباره آمارها افزایشی شد که در ادامه مرحله دوم طرح را بر مبنای تشدید بیماریابی شروع کردیم.

حاجتی با اشاره به اینکه در طرح شهید قاسم سلیمانی کار رهگیری، پیگیری و قرنطینه بیماران به خوبی انجام می‌شود ادامه داد: در مرحله دوم این طرح برخلاف مرحله نخست ۱۴ هزار نیرو در خوزستان سازماندهی شد و همچنین ۳۵۷ منطقه محور را در خوزستان شناسایی کردیم.

وی افزود: همچنین در این مرحله بیش از چهار هزار تیم سه نفره تشکیل شد که ۵۰ درصد این تیم‌ها کار رهگیری را انجام داده و افراد در تماس با بیماران را شناسایی می کردند.

وی با اشاره به اینکه ۲۵۰ هزار نیروی بسیجی کشور در طرح شهید قاسم سلیمانی حضور دارند گفت: برای مهار بیماری در استان، کار رهگیری بیش از یک هزار و ۵۰۰ نقطه از خوزستان توسط پایگاه های مقاومت بسیج انجام شد که کار بی نظیری بود.

وی ادامه داد: در زمان شیوع کرونا مردم خوزستان بیش از سه هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال کمک کردند که نشان دهنده حس هم نوع دوستی مردم است.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان گفت: در شهرستان اهواز قرار شد ۲۴ قرارگاه تشکیل شود که نمایندگان دادستانی، هلال احمر شهرداری، صمت، فرمانداری، سپاه و ناجا عضو این قرارگاه بوده و کار تذکر به مردم را انجام می‌دهند.

حاجتی ادامه داد: با وجود اقدامات انجام شده، اگر مردم به ما کمک نکنند و برگزاری آیین عزا و عروسی و فعالیت آرایشگاه‌ها، باشگاه‌ها، مراکز لیزر و ... همچنان ادامه داشته باشد به هیچ نتیجه‌ای نمی‌رسیم.

وی افزود: تشدید نظارت بر پروتکل ها، تست گسترده، بیماریابی فعال، آموزش و اطلاع رسانی، حفاظت از گروه‌های آسیب پذیر، تعیین و اعلام هدفمند محدودیت ها و تقویت فرآیند درمان بیماران سرپایی هفت راهبرد مهم طرح شهید قاسم سلیمانی است که اگر به خوبی در استان اجرا شود سلامت مردم را در پی خواهد داشت.

معاون هماهنگ کننده سپاه خوزستان گفت: بسیج جزیی از مردم بوده و برای روزهای سخت است و هر جا که وارد کار شده، رونق را به دنبال داشته است.

هم اکنون ۲ شهرستان خوزستان در وضعیت سیاه کرونایی، ۱۴ شهرستان قرمز و هشت شهرستان نارنجی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار