در جلسه ستاد پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونای حوزه جنوب عنوان شد:
جلسه ستاد کرونای حوزه جنوب استان عصر امروز با حضور معاونت استاندار و رییس ستاد کرونای استان، معاونت دانشگاه علوم پزشکی، فرمانداران و مدیران شبکه های بهداشت و درمان، نیروهای نظامی و انتظامی سه شهرستان دهلران، دره شهر و آبدانان به مرکزیت آبدانان برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۶۱۶۳
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۰ 14 April 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ معاون استاندار در این جلسه اسیر شدن استان در پیک چهارم را به دلیل مجاورت با استان قرمز خوزستان، باز بودن و تردد در مرزها و نیز مسافرت‌ها و مهمان های نوروزی دانست و گفت: اوضاع استان مناسب نبوده و روزهای سختی را در پیش رو خواهیم داشت.

معروف بسطامی اظهار داشت: با وجود خستگی در کار اما باید روحیه جهادی داشته و با همراه کردن مردم از این پیک سخت نیز عبور کنیم.

وی اظهار داشت: با توجه به شرایط کشور و فراهم نبودن استفاده از واکسن در حال حاضر تنها راه درمان پیشگیری و رعایت پروتکل ها است.

رییس ستاد کرونای استان خاطر نشان کرد: با سختگیری ها در این ده روز با بستن مبادی ورودی از ورود و خروج خودروهای غیربومی جلوگیری، ترددهای شبانه ممنوع، کاهش سقف کارکنان ادارات، تعطیلی مشاغل و تشدید نظارتها، افزایش تست، بیماریابی و و رصد قرنطینه، جلوگیری از هر گونه مراسم با کمک بخشداران و دهیاران، افزایش تبلیغات محیطی، نصب اپلیکیشن ماسک، ایجاد نقاهتگاه ها در صورت نیاز و انجام نگرفتن مراسمات مذهبی متناسب با این ماه از این پیک چهارم نیز بسلامت عبور خواهیم کرد.

در ادامه معاونت دانشگاه علوم پزشکی ضمن ارائه آماری از وضعیت سه شهرستان اظهار داشت: روند مبتلایان از اواخر اسفند تا کنون افزایشی بوده و در این اواخر از روند مبتلایان کاسته و روند بسترها افزایش پیدا کرده است.

جمیل صادقی فر آمار نمونه گیری تست پی سی آر در آبدانان را ۵۳ درصد مثبت و رپید ۲۹ درصد مثبت، دهلران پی سی آر را ۵۹ درصد و رپید ۱۳ درصد و همچنین دره شهر تست مثبت پی سی آر را ۳۵ درصد و رپید ۲۵ درصد عنوان کرد.

وی تصریح کرد :کشور ایران به لحاظ آمار مبتلایان در مقام هفتم جهان و از جنبه فوتی ها مقام دوازدهم دنیا را به خود اختصاص داده است.

صادقی فر در آخر پیشنهاد کرد مصوب شود که طی ده روز آینده هیچ گونه مراسم عروسی برگزار نشود و همچنین استفاده از ظرفیت معتمدین و ریش سفیدان، اجباری شدن ماسک، راه اندازی نقاهتگاها و بیماریابی با استفاده از طرح شهید سلیمانی و بهره گیری از رسانه در جهت بسیج مردم در رعایت پروتکل ها در دستور کار قرار گیرد.

در این جلسه فرماندار آبدانان نیز از همراهی مردم و مشارکت اصناف در رعایت و پروتکل ها و ایجاد محدودیت‌ها تشکر و اظهار داشت: صدا و سیما نقش موثری در آگاه سازی از خطرات این ویروس داشته و باید از این ظرفیت استفاده بیشتری شود.

سیروس مراد با اشاره به تفاوت قیمت دارو در بیمارستان و داروخانه گفت: یکی از دلایل افزایش مراجعات مردم به بیمارستان و افزایش بستری ها عدم پشتیبانی بیمه ها از داروهای موجود در داروخانه است.

فرماندار دره شهر تاخیر در جواب دهی تست‌ها را یکی از ضعف های دانشگاه دانست و گفت: نمونه گیری ها در روزهای اخیر کاهش پیدا کرده و باید در بیماریابی سرعت عمل بیشتری به خرج داد.

کیانوش محمد نژاد انجام مراسمات عزا و عروسی را یکی از عواملی افزایشی روند ابتلا دانست و اظهار امیدواری کرد: با استفاده از ظرفیت معتمدین و ریش سفیدان از این امر جلوگیری به عمل آوریم.

اما فرماندار دهلران با انتقاد از موازی کاری و خلأ های قانونی بیان داشت: عادی انگاری برای مردم به یک رویه عادی تبدیل شده و مردم کمتر پروتکل ها را رعایت می کنند.

مجید عسگری دلیل این امر را موازی کاری و فاصله داشتن حرف تا عمل برخی مسئولان دانست و افزود :بایستی شعبه ای در دادگستری برای شکایات کرونایی اندیشیده شود.

وی با اشاره به نبود دستگاه اکسیژن ساز و سی تی اسکن در شهرستان دهلران تصریح کرد :جابجایی بیمار در حقیقت انتقال بیماری است و باید دانشگاه فکری برای دستگاه سی تی اسکن دهلران کرده باشد.

در پایان این جلسه مدیران شبکه های بهداشت سه شهرستان به بیان مشکلات و کاستی ها پرداخت که عمده ترین آنها نبود برخی امکانات، نیروی انسانی و پزشک متخصص بود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار