معاون بهره برداری و بازرگانی راه آهن :
معاون بهره برداری و بازرگانی راه آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اهمیت خطوط ریلی در جا به جایی بار و مسافر در بزد، گفت: ۳۳ درصد بارگیری و حمل و نقل کشور در این استان انجام می‌شود.
کد خبر: ۹۵۵۸۳۰
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۷ 13 April 2021

 

به گزارش روز سه شنبه اداره کل راه آهن یزد، مرتضی جعفری بدون اشاره به اعداد و ارقام در بازدید از بخش های مختلف راه آهن استان با بیان اینکه خطوط آهن یزد به علت واقع شدن در منطقه و موقعیت راهبردی آن در سطح کشور از جایگاه خوبی برخوردار است، افزود: این اداره کل همواره مورد توجه مسوولان امر قرار دارد.
وی با توجه به اهمیت اعزام بارهای اولویت دار در کاهش توقف دیزل ها و واگن ها، از مبادی ورودی و خروجی اداره کل در محورهای عقدای اردکان ، اضطراری ۲۶ و جندق خاطرنشان کرد: از مزیت های حمل و نقل ریلی ایمنی بالا، حمل و نقل انبوه بار و مسافر، کاهش چشمگیر مصرف سوخت نسبت به جاده وحفظ محیط زیست است.

وی اظهارکرد توجه به این موضوع ها می تواند صرفه جویی در منابع ملی را به دنبال داشته باشد.
معاون بهره برداری و بازرگانی راه آهن جمهوری اسلامی ایران همچنین از بلاک چغارت - « بیشه در» و سایت بارگیری کنسانتره چغارت و گندله سازی اردکان بازدید کرد.

این بازدیدها در راستای ارتقای ایمنی و استفاده بهینه از ظرفیت های موجود انجام شد.

حدود هزار کیلومتر خط‌آهن شامل هفت درصد مجموع خطوط ریلی کشور در استان یزد قرار دارد و بیش از ۳۰ درصد عملیات معادل چهار برابر بازدهی و بهره‌وری این بخش به نسبت دیگر نواحی کشور مربوط به این منطقه است.

همچنین مدیرکل راه آهن یزد دیروز( دوشنبه) گفته بود که سال ۱۳۹۹، ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع مواد معدنی و کنستانتره از معادن چادرملو و گندسه سازی اردکان ،سنگ آهن چغارت بافق و سایرکالاها در استان بارگیری ، تخلیه و با ۲۱۰ هزار واگن به اقصی نقاط کشور جا به جا شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه آهن یزد به ایرنا، رحمت رحمت نژاد ،افزود: از معدن چادرملو ۹ میلیون و ۵۵۰ هزار تن سنگ آهن به صورت پودر کنسانتره، از معدن چغارت بافق هم ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن سنگ آهن به صورت پودر کنسانتره، آگلومره و گندله آهن ، از معدن سه چاهون بافق هم یک میلیون و ۳۷۰ هزار تن سنگ آهن، از کارخانه گندله سازی اردکان هم ۱۷۰ هزار تن آهن اسفنجی و شمش، و یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن دیگر محموله بارگیری شد.

وی خاطرنشان کرد: این محموله ها برای کارخانه های فولادسازی خوزستان، ذوب آهن اصفهان، فولاد مبارکه اصفهان، گندله سازی اردکان و بندرعباس ارسال شد.
رحمت نژاد خاطرنشان کرد: سال گذشته پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تن بار از قبیل آهن اسفنجی، سنگ آهن، بالاست، خاک کائولین، گندم، گوگرد خام، خودرو و دیگر اقلام در این اداره کل تخلیه شد که نسبت به سال ۹۸ پنج درصد رشد دارد .

بیش از ۸۰ درصد موادمعدنی و افزون بر ۷۰ درصد بارهای ترانزیتی کشور از این استان عبور می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار