استاندار تصریح کرد:
استاندار خوزستان درباره نامه اخراج برخی نیروهای سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: زندگی کارکنان ادارات با این آب باریکه و همین حقوق کم بسته شده است و تعدیل نیروی این افراد ظلم بزرگی است بنابراین به هر ترتیبی شده اعتبارات تامین می‌شود و به مدیران گفته‌ام که هیچ اداره‌ای حق تعدیل نیرو ندارد.
کد خبر: ۹۵۵۵۵۰
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴ 13 April 2021

استاندار خوزستان درباره نامه اخراج برخی نیروهای سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: زندگی کارکنان ادارات با این آب باریکه و همین حقوق کم بسته شده است و تعدیل نیروی این افراد ظلم بزرگی است بنابراین به هر ترتیبی شده اعتبارات تامین می‌شود و به مدیران گفته‌ام که هیچ اداره‌ای حق تعدیل نیرو ندارد.

قاسم سلیمانی‌دشتکی درباره نامه اخراج برخی نیروهای سازمان جهاد کشاورزی خوزستان که برخی از آن‌ها ۲۰ سال سابقه کاری داشته‌اند، اظهار کرد: بودجه‌بندی، تابع قواعدی است و عملکرد هر سال، مبنای بودجه سال بعد است. زمانی که من به عنوان استاندار خوزستان منصوب شدم برخی ادارات هیچ اضافه‌کاری به کارکنان نداده بودند و استانداری که خود اداره حکومتی محسوب می‌شود و ناظر بر دیگر ادارات است، تنها دو سه ماه اضافه‌کار یا حق ماموریت به کارکنان داده بود.

وی افزود: ۶۰، ۷۰ میلیارد تومان از سازمان برنامه و بودجه کشور دریافت کردم و بین ادارات توزیع شد که مسکنی قوی بود.

استاندار خوزستان بیان کرد: بودجه جاری سال ۱۴۰۰ کشور، رشد حدود ۵۶ درصدی دارد و متوسط استانی نیز ۵۳ درصد رشد داشته است اما از این سقف بالاتر خواهیم رفت که نوید خوبی برای کارکنان است.

وی افزود: به همه ادارات از جمله سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفتم تعدیل نیرو نداشته باشند و تامین اعتبار را انجام خواهیم داد.

سلیمانی‌دشتکی گفت: به رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفتم که این نامه لغو شود و تا آخر اردیبهشت‌ماه که وضعیت بودجه تعیین تکلیف می‌شود، بودجه ادامه کار این افراد تامین شود و تعدیل نیرو انجام نشود.

وی ادامه داد: زندگی کارکنان ادارات با این آب باریکه و همین حقوق کم بسته شده است و تعدیل نیروی این افراد ظلم بزرگی است بنابراین به هر ترتیبی شده اعتبارات تامین می‌شود و به مدیران گفته‌ام که هیچ اداره‌ای حق تعدیل نیرو ندارد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه هنوز مطالبات کارکنان شهرداری‌ها و آبداران زیاد است، بیان کرد: برخی اوقات استخدامی‌ها بی‌رویه است. مثلا شهرداری‌های کوچک با ۵۰ نفر و شهرداری‌های متوسط با ۲۰۰ نفر اداره می‌شوند اما شهر متوسطی داریم که یک هزار و ۲۰۰ کارگر شهرداری دارد.

وی افزود: هر کسی آمد، چهار نفر به سازمان اضافه کرده و این راه بدبختی است و همه درآمد، کفاف حقوق نیز نمی‌شود. با این وجود، گفتم تعدیل نیرو انجام نشود اما نیرویی هم اضافه نشود.

سلیمانی‌دشتکی تصریح کرد: معمولا در ادوار مختلف، اعضای شورا و افراد صاحب نفوذ هر کدام چهار نفر به سازمان وارد کردند و از نظر تعداد، در مجموعه ناهنجاری ایجاد شده است اما تاکید می‌کنم و دستور می‌دهم که هیچ سازمانی حق تعدیل نیرو ندارد.

استاندار خوزستان با اشاره به برخی پروژه‌های کوچک در مناطق محروم و شهرستان‌ها بیان کرد: ۲۰۰ تا ۲۵۰ پروژه با ۲ تا ۱۲ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسند. اعتبارات مناطق محروم و روستایی حدود یک هزار و ۲۶۰ میلیارد تومان است که با کمک منابع استانی و ملی، امیدواریم این پروژه‌ها به بهره‌برداری برسند.

وی افزود: در خصوص پروژه فاضلاب نیز با بانک‌ها و سازمان برنامه و بودجه، تفاهم‌نامه‌ای منعقد شده است که از مجموعه هشت پروژه با شش پروژه موافقت شد و موافقت دو پروژه دیگر را نیز اخذ می‌کنیم. یکی از پروژه‌ها نیز در مرحله مناقصه است.

استاندار خوزستان بیان کرد: بحث نفس‌گیری نیز با وزارت نیرو و کارگروه سازگاری با خشکسالی داشتیم؛ قرار بود میزان آب تخصیصی خوزستان کاهش یابد و بحث ما این بود که ۲۴ میلیارد مترمکعب آب برای مصارف کشاورزی و مصارف دیگر و ۷ تا ۸ میلیارد مترمکعب به عنوان سهمیه محیط زیست نیاز داریم. فعلا نظر خوزستان پذیرفته شد که امیدواریم تصویب شود.

وی افزود: پس از سال‌ها طرح تفصیلی مسجدسلیمان نیز از شورای عالی معماری به تصویب رسید و ۴۰ هکتار به مساحت آن برای بافت‌های مختلف اضافه شد.

سلیمانی‌دشتکی که در یک گفت‌وگوی تلویزیونی صحبت می‌کرد، گفت: من، خود و همه مدیران را موظف به پاسخگویی به رسانه‌ها و مردم می‌دانم و هر زمانی احساس شد که باید پاسخگوی مردم و رسانه‌ها باشیم، در خدمت هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار