فرمانده سپاه ولیعصر(عج):
فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان کم‌هزینه‌ترین کار در مبارزه با ویروس کرونا را قطع زنجیره انتقال دانست و گفت: دستگاه های اجرایی برای مقابله با ویروس کرونا و قطع زنجیره انتشار، به تعهدات خود برای مشارکت در طرح شهید سلیمانی،عمل کنند.
کد خبر: ۹۵۵۱۸۵
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶ 12 April 2021

فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان کم‌هزینه‌ترین کار در مبارزه با ویروس کرونا را قطع زنجیره انتقال دانست و گفت: دستگاه های اجرایی برای مقابله با ویروس کرونا و قطع زنجیره انتشار، به تعهدات خود برای مشارکت در طرح شهید سلیمانی،عمل کنند.

سرتیپ پاسدار حسن شاهوارپور روز یکشنبه در حاشیه همایش مسئولان کانون های بسیج جامعه پزشکی سپاه ولی عصر (عج) خوزستان با موضوع بررسی نقاط ضعف طرح شهید سلیمانی در مبارزه با شیوع ویروس کرونا، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این طرح از سال گذشته با حضور گروه های جهادی و بسیجیان در سطح استان و با محور بیماریابی، تست گیری و کمک های مومنانه آغاز شد و از دهه سوم اسفندماه سال گذشته اقدامات طرح تشدید در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به محدودیت‌هایی که ستاد مرکزی کرونا اعلام کرده امیدواریم طی روزهای آینده شاهد آسایش و آرامش مجدد مردم استان باشیم اما یکی از مسائل بسیار مهم همکاری مردم است که نقش مهمی در اجرای هر طرحی دارد.

فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان ادامه داد: همچنین اصناف در این زمینه نقش موثری دارند که تاکنون بسیاری از آن ها به صورت داوطلبانه برای قطع زنجیره ویروس همکاری خوبی داشته اند.

وی بیان کرد: همایش مسئولان کانون های بسیج جامعه پزشکی با رعایت پروتکل های بهداشتی جهت بهره‌مندی از تجربه های اجرای این طرح در شهرهای مختلف و تقویت هرچه بیشتر اقدامات پیشگیرانه برگزار شد که نتایج مفیدی نیز به همراه داشت.

سرتیپ پاسدار شاهوارپور گفت: عدم پشتیبانی برخی از دستگاه‌های اجرایی یکی از مشکلات این طرح است چرا که گروه های جهادی و بسیجیان داوطلب بدون هیچ چشم‌داشتی وارد کار شده و خدمت رسانی می کنند که یکی از نیازهای اصلی آنها پشتیبانی است.

وی تصریح کرد: هزینه ماسک، شیلد، گان پرستاری و خودرو جهت سرکشی به منازل بیماران و همچنین کمک‌های مومنانه از قبیل بسته های غذایی و بهداشتی مورد نیاز بیماران و خانواده های آن ها، هزینه هایی است که نیازمند پشتیبانی است.

فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان گفت: ستاد مرکزی کرونا با حضور استاندار مصوباتی را برای همکاری دستگاه ها با گروه های جهادی پیش از این ابلاغ کرده بود و برخی از دستگاه ها پای کار آمدند و امیدواریم سایر دستگاه‌ها نیز به وظایف خود عمل کنند.

وی اظهار داشت: یکی دیگر از مشکلات ما در این طرح ظرفیت های بیمارستانی است که در شهرها بسیار محدود است در حالی که بخشی از بیماران بدحال نیاز به مراقبت های بیشتری دارند ، لذا بخش بهداشت و درمان تجهیزات پزشکی بیشتری در اختیار شهرستان ها قرار دهد تا بتوانند از تلفات انسانی پیشگیری کنند.

سرتیپ پاسدار شاهوارپور در پاسخ به صحبت‌های مطرح شده در زمینه احتمال توقف این طرح،گفت: طرح شهید سلیمانی حاصل یک تجربه علمی است و در برخی از کشورها با عملکردی مشابه این طرح به صورت کامل زنجیره انتشار ویروس قطع شده و اجرای آن می تواند وضعیت عادی را به استان بازگرداند.

طرح شهید سلیمانی با محوریت بیماریابی مبتلایان به کرونا، با همکاری بسیج، دانشگاه علوم پزشکی و جمعیت هلال احمر به صورت محله به محله و منزل به منزل در اهواز و چند شهرستان استان انجام می‌شود.

باتوجه به قرمز شدن وضعیت بسیاری از شهرهای خوزستان محدودیت های کرونایی ۱۰ روزه همزمان با سراسر کشور از روز شنبه ۲۱ فروردین در این استان اجرا شده است.

در حال حاضر ۱۶ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز و ۹ شهرستان نارنجی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار