نماینده ولی فقیه در خوزستان:
نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه شرایط ویژه کرونایی نباید مانع برگزاری مراسم ماه مبارک رمضان و ویژه برنامه‌های فرهنگی شود گفت:با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی می‌توان از ظرفیت مساجد و اماکن زیارتی در ماه مبارک رمضان بهره برد.
کد خبر: ۹۵۴۹۲۰
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹ 11 April 2021

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه شرایط ویژه کرونایی نباید مانع برگزاری مراسم ماه مبارک رمضان و ویژه برنامه‌های فرهنگی شود گفت:با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی می‌توان از ظرفیت مساجد و اماکن زیارتی در ماه مبارک رمضان بهره برد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدنبی موسوی فرد عصر شنبه در سومین نشست شورای توسعه قرآنی استان خوزستان در مصلای مهدیه اهواز اظهار داشت: ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن است اما اهتمام به مباحث قرآنی در طول سال ضروری است و به همین جهت در این ایام پیش رو باید از تمامی ظرفیت های قرآنی با در نظر گرفتن شرایط کرونایی استفاده کنیم.

وی افزود: اکنون در شرایط ویژه و ملزم به رعایت مصوبات ستاد ملی کرونا هستیم اما این محدودیت ها، به معنی این نیست که فعالیت مساجد، حرم‌ها و برنامه های قرآنی به صورت کامل تعطیل شود؛ مراکز فرهنگی و قرآنی نیز باید مانند ادارات با اعمال محدودیت هایی فعال باشند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان ادامه داد: فضای مصلی اهواز ظرفیت حدود ۱۵ هزار نفر را دارد و در این شرایط حداقل ۵۰۰ نفر می توانند با رعایت فاصله گذاری اجتماعی در این فضا حضور یابند همچنین مساجد می توانند در فضای باز خود با حدود ۲۰ نفر اقدام به برگزاری برنامه های معنوی و قرآنی کنند.

وی تصریح کرد: همانگونه که ملزم به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در شرایط کرونا هستیم نباید برنامه های قرآنی و معنوی را در ماه مبارک رمضان نادیده بگیریم.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد گفت: ماه رمضان ظرفیتی برای برگزاری آیین های مذهبی است؛ اگرچه رعایت نکات بهداشتی اولویت است اما نباید معنویت را نادیده گرفت و از مناجات و نیایش غافل شویم.

وی تصریح کرد: اکنون سراسر جهان درگیر این بیماری بوده و خوزستان نیز بار دیگر در وضعیت قرمز قرار گرفته است و در چنین شرایطی جدای از اقدامات مقابله با کرونا، باید برای فعالیت محدود مساجد نیز برنامه ریزی کنیم تا مردم بتوانند از این فضا برای مناجات و عبادت بهره ببرند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان اظهار داشت: شورای عالی فرهنگ‌ عمومی خوزستان در این هفته با حضور تمامی کارگروه ها برگزار و برنامه های ماه رمضان و ویژه برنامه های فرهنگی سال جاری با رعایت موارد بهداشتی در این نشست ارائه می شود.

وی گفت: همچنین انتظار می رود دستگاه‌های اجرایی استان نسبت به برنامه‌های فرهنگی خود توجه ویژه ای داشته باشند و اعتبار لازم را در این زمینه اختصاص دهند.

در حال حاضر ١۵ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز و ۱۰ شهرستان نارنجی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار