سامانه پایش کیفی هوای کشور، هوای اهواز و کارون را در روز شنبه به دلیل وقوع گرد و غبار شدید، در شرایط بسیار ناسالم اعلام کرد.
کد خبر: ۹۵۴۷۱۸
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۳ 10 April 2021

بر اساس گزارش سامانه پایش کیفی هوای کشور در روز شنبه، شاخص هوای اهواز در ساعت ۱۴ امروز ۲۶۹ و شاخص هوای کارون ۲۱۲ بود که شرایط بسیار ناسالم را نشان می‌دهد.

همچنین در این زمان هوای رامشیر با شاخص ۲۲۵ در شرایط ناسالم ، آبادان با شاخص ۱۷۵ و حمیدیه با شاخص ۱۵۵ در شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها قرار داشتند. بندر امام خمینی(ره) نیز در این زمان با شاخص ۱۲۳، سوسنگرد با شاخص ۱۱۴ و شادگان با شاخص ۱۱۷ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس بودند.

AQI شاخصی است که برای گزارش روزانه کیفیت هوا به کار می‌رود و میزان آلودگی یا تمیزی هوا را نشان می‌دهد و نیز میزان آلودگی چه اثراتی ممکن است بر سلامتی داشته باشد. این شاخص بر اثراتی متمرکز است که افراد ممکن است چند ساعت یا چند روز پس از تنفس در این هوا با آنها روبه‌رو شوند.

بر اساس این شاخص، صفر تا ۵۰ در شرایط هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط هوای سالم و کیفیت هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ شرایط بسیار ناسالم است و هشدار درباره بروز وضعیت اضطراری بهداشتی است و با احتمال بیشتر سلامت همه جمعیت به خطر می‌افتد.

۳۰۰ تا ۵۰۰ شرایط هوای خطرناک وضعیت اضطراری هشدار بهداشتی است. همه افراد ممکن است دچار پیامدهای بهداشتی وخیم شوند.

اداره کل هواشناسی خوزستان اعلام کرده است که در روز شنبه وزش باد به ویژه در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی استان، متوسط تا شدید خواهد بود و برخاستن گرد و غبار برای ساعاتی در این مناطق دور از انتظار نیست.

برچسب ها: هوای اهواز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار