مدیرکل استاندارد خوزستان رد بازرسی‌های انجام شده از جایگاه‌های عرضه سوخت مایع در استان، عملکرد بیش از ۶ هزار نازل تایید شد.
کد خبر: ۹۵۴۵۰۴
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴ 10 April 2021

رضا قیصی پور مدیرکل استاندارد خوزستان  گفت: علیرغم محدودیت‌های موجود ناشی از شیوع ویروس کرونا به منظور حفظ حقوق شهروندی و جلوگیری از کم فروشی در سال ۱۳۹۹ با همکاری شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، ۶ هزار و ۴۱۳ عدد نازل جایگاه عرضه سوخت مایع (بنزین و گازوئیل) بر اساس استاندارد‌های ملی مربوطه مورد آزمون صحت عملکرد قرار گرفتند.

او با بیان اینکه صحت عملکرد ۶ هزار و ۲۰۰ نازل مورد تائید قرار گرفته است، افزود: ۲۱۵ نازل سوخت با استاندارد‌های مربوطه مغایرت داشتند که با همکاری کارشناسان شرکت پخش فرآورده‌های نفتی با استفاده از پیمانه‌های مرجع استاندارد، آزمون و مجدداً تنظیم شدند و برچسب دوره‌ای استاندارد بر آن‌ها نصب شد.

قیصی پور با بیان اینکه کارشناسان این اداره کل به طور مداوم و نامحسوس اقدام به بازرسی از جایگاه‌های مجاری سوخت مایع می‌کنند و پرونده متخلفان در این حوزه را به مراجع قانونی ارجاع می‌دهند، اظهار داشت: در سال ۹۹ نیز همچنین یک هزار و ۷۶ مورد باسکول چرخدار جاده‌ای در قالب آزمون اولیه و یا دوره‌ای پس از تعمیر مورد آزمون قرار گرفتند.

این مقام مسئول بیان کرد: از این تعداد باسکول، یک هزار و ۵۳ مورد قبول و ۲۳ مورد مردود شده و مجدداً به وسیله وزنه‌های استاندارد ۵۰۰ کیلویی تنظیم شده و برچسب سالیانه صحت عملکرد به آن‌ها نصب شد، ضمن اینکه در بررسی نازل‌های عرضه سوخت گاز CNG نیز به تعداد ۴۵۰ نازل مورد انجام شد که با استاندارد‌های مربوطه مطابقت داشتند.

او ادامه داد: در زمینه آزمون صحت عملکرد ترازو‌های مورد استفاده در دادوستد عمومی نیز علیرغم ممانعت‌های صورت گرفته از سوی برخی از کسبه، بازرسان این اداره کل تعداد ۵ هزار و ۳۵۰ ترازو را مورد بررسی قرار دادند که ۹۳۰ نفر مانع از بررسی ترازو‌ها شده اند و پرونده ممانعت کنندگان در این زمینه نیز به مراجع قانونی ارجاع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار