مدیریت شعب بانک کشاورزی خوزستان گفت: برای خرید تضمینی گندم در استان ۵۰هزار میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.
کد خبر: ۹۵۴۴۰۹
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲ 10 April 2021

جهانپور معماریان  افزود: همه شعب بانک کشاورزی در سطح استان آمادگی دارند به محض انتقال گندم به مرکز خرید و تایید آن در سامانه ، مبلغ گندم را در کوتاه ترین زمان ممکن به حساب کشاورزان واریز کنند.
وی گفت: پیش بینی خرید تضمینی گندم در استان درسال زراعی جاری ۱.۲میلیون تن به قرار هرکیاوگرم ۴۰هزار ریال است.
مدیریت شعب بانک کشاورزی خوزستان در ادامه افزود:اعتبار خرید گندم توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران تامین شده و به صورت یکپارچه در اختیار شعب بانک کشاورزی در سراسر کشور قرار می‌گیرد.
برداشت گندم در خوزستان در دهه سوم فروردین ماه ابتدا در مناطق جنوبی و جنوب شرقی استان شروع و به تدریج به سایر نقاط کشور کشیده می‌شود.
پیک برداشت و خرید گندم در خوزستان طبق روال سال های گذشتنه در دوره فشرده ۴۰ روزه انجام می‌شود.
ناوگان کمباین های مهاجر متشکل از ۲ هزار و ۵۰۰دستگاه برای برداشت گندم در خوزستان از استان فارس وارد مناطق جنوبی استان شده است.
پیش بینی ها حاکی از آن است که استان خوزستان امسال برای هشتمین سال متوالی مقام نخست را در میزان خرید تضمینی گندم در کشور کسب کند.
گندم تولیدی خوزستان در شمار باکیفیت ترین گندم کشور محسوب می‌شود.
بر اساس اعلام اداره کل غله و بازرگانی خوزستان ، میزان مصرف سالانه گندم خوزستان حدود ۶۵۰هزار تن است از این رو بخشی مهمی از گندم تولیدی استان به سایر نقاط کشور حمل می‌شود.
استان خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۲ میلیون تن محصولات زراعی ، باغی ، دامی ، عسل و شیلات به ارزش بیش از ۲۹۰هزار میلیارد ریال رتبه نخست را در کشور دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار