معاون سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد
 معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از پیش‌بینی هجوم موج سوم ملخ‌ها به خوزستان در اواخر فروردین‌ماه و اوایل اردیبهشت‌ماه خبر داد.
کد خبر: ۹۵۳۶۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲ 07 April 2021

 معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از پیش‌بینی هجوم موج سوم ملخ‌ها به خوزستان در اواخر فروردین‌ماه و اوایل اردیبهشت‌ماه خبر داد.

تورج نوروزی در خصوص آخرین وضعیت ریزش ملخ‌ها در خوزستان اظهار کرد: تاکنون شاهد ریزش دو موج ملخ در کشور و خوزستان بوده‌ایم که خوشبختانه موج اخیر حمله ملخ‌ها به خوبی مهار و کنترل شد.

وی افزود: پیش‌بینی می‌کنیم اواخر فروردین‌ماه و اوایل اردیبهشت‌ماه با هجوم موج سوم ملخ‌ها به خوزستان مواجه شویم که احتمالا از موج‌های اول و دوم سنگین‌تر خواهد بود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ها در موج سوم با هجوم دسته‌های میلیونی ملخ مواجه خواهیم شد که البته در این زمینه آمادگی کامل برای مبارزه با این آفت وجود دارد.

نوروزی بیان کرد: وضعیت تامین سم و امکانات مبارزه با ملخ مطلوب است و با توجه به اقداماتی که در چند سال اخیر در تامین امکانات انجام شده، مساله خاصی برای مبارزه با این آفت در استان خوزستان وجود ندارد.

وی افزود: سازمان حفظ نباتات کشور، استانداری خوزستان و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان همکاری خوبی در بخش‌های مختلف داشته‌اند و کمک کرده‌اند تا مشکل و کمبودی برای مبارزه با هجوم ملخ‌ها در خوزستان نداشته باشیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: ۱۵۲ اکیپ در سراسر خوزستان کار پایش مزارع و مراتع را به عهده دارند تا در صورت مشاهده دسته‌های ملخ، نسبت به مبارزه اقدام کنند. این کار به صورت روزانه توسط اکیپ‌های پایش انجام می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار