فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا خوزستان گفت: تاکنون موردی از کرونای برزیلی در استان مشاهده نشده و این موضوع ما را تهدید نمی کند اما کنترل کشتی‌ها باید انجام شود تا با چالش دیگری مواجه نشویم.
کد خبر: ۹۵۳۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۵ 06 April 2021

 فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا خوزستان گفت: تاکنون موردی از کرونای برزیلی در استان مشاهده نشده و این موضوع ما را تهدید نمی کند اما کنترل کشتی‌ها باید انجام شود تا با چالش دیگری مواجه نشویم.

 ولی الله حیاتی سه شنبه در نشست قرارگاه نظارتی و عملیاتی ستاد کرونا خوزستان با بیان اینکه تمام مقرراتی که دانشگاه علوم پزشکی مطرح می کند باید در بندر امام (ره) رعایت شوند اظهار داشت : هر کشتی که وارد بندر می‌شود باید مراقبتها و احتیاطهای لازم درباره آن انجام شود.

وی افزود:کشتی هایی که از کشور برزیل در بندرامام پهلو گرفته اند ۴۰ روز پیش از این کشور حرکت کرده اند و آن هنگام، موضوع کرونای نوع برزیلی مطرح نبود لذا نباید در مصاحبه ها موضوعی مانند این مطرح شود و بی دلیل یک بار روانی برای مردم استان ایجاد کند.

وی همچنین گفت: بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا، مدیر دستگاهی که نسبت به اجرای پروتکل ها بی تفاوت باشد بار اول تذکر کتبی دریافت کرده و در صورت تکرار، تذکر کتبی با درج در پرونده و برای بار سوم انفصال از خدمت و بار چهارم اخراج از مجموعه را برای وی به همراه خواهد داشت.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا خوزستان گفت: در آزمونی که قرار است در شهرستان های اهواز و ماهشهر برگزار شود اصل بر اجرای رعایت پروتکل های بهداشتی است و برگزاری این آزمون باید با همکاری دانشگاه علوم پزشکی انجام شود.

وی ادامه داد: موظف به اجرای مصوباتی که در سطح ملی تصمیم‌گیری می‌شود هستیم اما اگر دانشگاه علوم پزشکی نیاز به خدماتی داشته باشد، درخواست آنها را انجام می دهیم. مبنای کار ما نظر کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی است و بر این اساس حرکت می کنیم.

حیاتی عنوان کرد: ساعات کاری ادارات تا ماه مبارک رمضان از ۸:۳۰ تا ۱۳:۳۰ است همچنین مصوبه به کارگیری ۱۰ درصد نیروها لغو شده و اکنون حضور کارکنان بر مبنای رنگ شهرها است.

وی ادامه داد: در شهرستان های قرمز یک سوم نیروهای اداری باید در محل حاضر باشند همچنین در شهرستان های نارنجی یک دوم و در شهرستان های زرد، ۲ سوم کارکنان باید در محل حضور داشته باشند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا خوزستان با اشاره به اینکه بیمارستانها باید از تحویل جنازه افرادی که احتمال برگزاری مراسم برای آنها وجود دارد، خودداری کنند گفت: بعضی از افراد که عقبه اجتماعی بالایی دارند بعد از فوت، اجتماع بزرگی برای تدفین آنها شکل می گرفت که مصوب کردیم پیکر این قبیل متوفیان تحویل نماینده فرمانداری و نیروی انتظامی داده شود تا با حداقل افراد مراسم خاکسپاری انجام شود.

وی عنوان کرد: در شهرستان اهواز، سازمان آرامستانها تنها با تایید فرمانداری می‌تواند جنازه را به صاحبان عزا تحویل دهد. قطعا اگر اجتماعی در این خصوص شکل بگیرد و مصوبه ستاد استانی اجرا نشود با فرمانداران برخورد می کنیم همچنین لازم است دانشگاه علوم پزشکی به مراکز بهداشتی که خلاف مصوبه عمل می کنند تذکر جدی دهد.

حیاتی در خصوص اجرای طرح شهید سلیمانی در استان گفت: لازم است که اعضای قرارگاه تا فردا پیشنهادهای خود را در خصوص نحوه اجرای طرح به قرارگاه ارائه دهند تا در ستاد استانی تعیین تکلیف شوند.

وی افزود: به هر صورت باید مواردی را در استان بومی سازی کنیم همچنین برای جلوگیری از ازدحام در اداره ها، بازار و بانک‌ها تصمیم های جدی تری لحاظ کنیم. همچنین نتیجه بازرسی‌ها در رابطه با نصب اپلیکیشن ماسک و رعایت پروتکل ها در ادارات و تبلیغات محیطی هر چه سریع تر انجام شود.

برچسب ها: ولی الله حیاتی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار