رییس سازمان جهادکشاورزی خوزستان گفت: همه کمباین داران مهاجر که تمایل دارند در بزرگترین عملیات برداشت گندم و دانه روغنی کلزای کشور در خوزستان مشارکت کنند باید قبل از حرکت تست پی.سی.آر بدهند.
کد خبر: ۹۵۲۸۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۸ 04 April 2021

رییس سازمان جهادکشاورزی خوزستان گفت: همه کمباین داران مهاجر که تمایل دارند در بزرگترین عملیات برداشت گندم و دانه روغنی کلزای کشور در خوزستان مشارکت کنند باید قبل از حرکت تست پی.سی.آر بدهند.

خدارحم امیری زاده افزود:با توجه به ورود کمباین‌های مهاجر و اهمیت برداشت به موقع و ایمن محصولات راهبردی در نشستی که با نماینده دانشگاه علوم پزشکی چندی شاپور اهواز برگزار شد مقرر گردید همه‌ رانندگان کمباین ها در موقع ورود تست پی.سی.آر منفی خود را حداکثر ظرف ۷۲ ساعت به پلیس راهور ارائه کنند تا مجوز ورود به استان خوزستان برای آنها صادر شود.
وی گفت: در صورت انجام ندادن تست پی.سی.آر کرونا از ورود کمباین داران مهاجر به خوزستان جلوگیری خواهد شد.
رییس سازمان جهادکشاورزی خوزستان در ادامه در خصوص برداشت محصولات کشاورزی در این استان افزود:در شهرستان‌های استان ، متناظر با کمیته استانی تیم شهرستانی تشکیل شده و نسبت به آموزش ، اقدام‌های لازم را برای برداشت ایمن محصولات کشاورزی انجام می‌دهند و نمایندگان شبکه‌های بهداشت و درمان نیز درمراکز خرید گندم و کلزا ، با لباس فرم به منظور نظارت بهداشتی حضور خواهند داشت.
امیری زاده افزود:به محض مشاهده افراد مشکوک به بیماری کرونا در اکیپ های برداشت، به سرعت موارد به ستاد کرونای استان اعلام خواهد شد.
عملیات برداشت گندم و دانه روغنی کلزا در خوزستان در چند روز آینده شروع و تا پایان خرداد ادامه خواهد داشت.
پیش بینی شده حدود ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه کمباین مهاجر که بیشتر آنان از استان فارس هستند برای مشارکت در برداشت گندم و کلزا وارد خوزستان شوند.
استان خوزستان با وجود آنکه قطب نخست کشاورزی کشور است ولی از نظر ماشین آلات کشاورزی به خصوص کمباین به استان‌های همجوار تکیه دارد و به ناچار برای برداشت گندم و کلزا باید از کمباین داران مهاجر استفاده کند.
سازمان جهادکشاورزی خوزستان پیش بینی کرده است امسال دست کم ۱.۲میلیون تن گندم و ۱۱۷هزار تن دانه روغنی کلزا به صورت تضمینی خریداری شود.
خوزستان با ۱.۳میلیون هکتار اراضی زیرکشت و تولید سالانه ۱۷.۲میلیون تن محصولات زراعی ، باغی ، دامی ، شیلات و فراورده های دامی و مرغ به ارزش بیش از ۲۹۰هزار میلیارد ریال در جایگاه نخست کشوری ایستاده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار