سرپرست شهرداری اهواز با بیان اینکه سهمیه واکسن کرونا اختصاص یافته به پاکبان‌ها استاندارد و از نوع سهمیه کادر درمان است، گفت: برای اطمینان بخشی به پاکبان‌ها، تزریق واکسن به تعدادی از مدیران مرتبط شهرداری انجام می‌شود.
کد خبر: ۹۵۲۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۰ 03 April 2021

سرپرست شهرداری اهواز با بیان اینکه سهمیه واکسن کرونا اختصاص یافته به پاکبان‌ها استاندارد و از نوع سهمیه کادر درمان است، گفت: برای اطمینان بخشی به پاکبان‌ها، تزریق واکسن به تعدادی از مدیران مرتبط شهرداری انجام می‌شود.
ابراهیم نوشادی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران، با تاکید بر فرهنگسازی در زمینه تزریق واکسن کرونا، اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی اهواز به درخواست شهرداری، سهمیه واکسن به شهرداری اهواز اختصاص داده که این واکسن کاملا استاندارد و از همان نوعی است که به پزشکان و کادر درمان نیز تزریق شده است.

وی ضمن تقدیر و تشکر از حوزه درمان و استاندار خوزستان برای اختصاص سهمیه به شهرداری اهواز، افزود: در مرحله اول برای ۶۰۰ نفر درخواست واکسن کردیم که این سهمیه اختصاص یافته و این روند ادامه پیدا می‌کند.

نوشادی با اشاره به وجود فضای بی‌اعتمادی میان پاکبان‌ها در زمینه تزریق واکسن کرونا، گفت: برخی از پاکبان‌ها تصور می‌کنند تست واکسن بر روی آنها در حال انجام است و این واکسن استاندارد نیست به همین دلیل رغبتی برای تزریق واکسن ندارند، که این ذهینت غلط باید شکسته شود زیرا واکسنی که به شهرداری اهواز اختصاص داده شده از همان سهمیه استان است که سایر گروه‎ها اعم از پزشکان و پرستاران نیز آن را دریافت کرده‌اند.

وی اضافه کرد: در ابتدا واکسیناسیون پاکبان‌های مناطق غرب اهواز در برنامه بوده (روزی یک منطقه) که تاکنون در مناطق یک و دو شهرداری مجموعا یکصد نفر به طور کامل واکسن دریافت کرده‌اند اما در منطقه ۴ شهرداری از میان ۳۵ نفر فقط ۲ نفر، در منطقه ۵ شهرداری از میان ۳۰ نفر ۱۰ نفر، در منطقه ۶ شهرداری از میان ۴۴ نفر هشت نفر، واکسن تزریق کرده‌اند.

نوشادی با بیان اینکه با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی اهواز به تعدادی از مدیران شهرداری واکسن تزریق می‌شود، افزود: ما نمی‌توانیم افراد را به تزریق واکسن مجبور کنیم و تنها راه حلی که به ذهنمان رسید این است که مدیران در مقابل کارکنان همان واکسن را تزریق کنند تا این معضل حل شود.

وی اظهار داشت: سلامتی کارکنان شهرداری برای ما دارای اهمیت زیادی است و تزریق واکسن به بخش‌های مختلف شهرداری که به دلیل ارتباط با شهروندان و حضور میدانی، در معرض آسیب هستند باید انجام شود به طور مثال حوزه خدمات شهری در معرض آسیب هستند و یا سازمان آتش نشانی به دلیل ارتباط مستقیم نیاز به تزریق واکسن دارند.

نوشادی با بیان اینکه ماهیت کار شهرداری خدمات رسانی به شهروندان است، اضافه کرد: بیماری کارکنان شهرداری در خدمات رسانی به شهروندان مشکل ایجاد می‌کند، این در حالیست که همه بدنه شهرداری از مدیران تا کارکنان، درگیر بیماری کرونا بوده و تعداد زیادی مبتلا به این ویروس شده و یا فوت کردند.

به گفته وی، شهرداری آسیب زیادی از بیماری کرونا دیده و در حال حاضر بسیاری از کارکنان و مدیران به دلیل ابتلا به کرونا در محل کار حاضر نیستند.

بر اساس این گزارش، مرحله نخست واکسیناسیون پاکبانان و کارکنان سازمان آرامستان‌های اهواز در مقابل کرونا از روز پنجم فروردین آغاز شده است.

ابول نژادیان رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفته است: بیش از ۲ هزار پاکبان در شهر اهواز فعالیت می‌کنند که در مرحله نخست ۶۰۰ نفر از آنها با سن بالای ۵۰ سال که دارای بیماری زمینه‌ای هستند، واکسن کرونا دریافت می‌کنند که دوز دوم این واکسن با فاصله ۲۸ روز دیگر به این نفرات تزریق می‌شود.

به گفته وی، پاکبانان به دلیل نوع فعالیت کاری از قشرهای آسیب پذیر در معرض ابتلا به کرونا هستند زیرا به طور مستقیم با زباله‌ها در معابر و خیابان‌های شهری سر و کار دارند و بیش از همه در خطر ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند.
تا کنون ۲۰ هزار نفر در استان واکسن دریافت کرده اند که پاکبانان اهوازی از جمله این افراد هستند‌.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار