دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آمریکا در دوره بایدن می خواهد بدون عقب نشینی و بدون برداشتن تحریم‌ها، با یک آتش بس موقت، از بن بست فشار حداکثری و میراث ترامپ بیرون بیاید ولی آمریکا در دوره بایدن باید همه تحریم‌ها را به طور یکجا بردارد.
کد خبر: ۹۵۱۹۶۸
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۵ 31 March 2021

توصیه محسن رضایی به بایدن

به گزارش «تابناک البرز» محسن رضایی در مسجد اعظم کرج با تبریک خجسته سالروز ولادت امام زمان (عج) گفت: نوروز، آغاز سال نو و میلاد با سعادت امام عصر (عج) نجات بخش انسان ها، خورشید درخشان هدایت الهی، بر پا کننده عدل فراگیر در همه عالم و آغاز سال نو را به شما برادران و خواهران عزیز تبریک عرض می کنم. امیدواریم که تقارن نوروز با اعیاد شعبانیه، نویدبخش گشایش و فرج و بازشدن گره ها از زندگی مردم باشد.

رضایی افزود: قیام ملت ایران تناسب بسیار زیادی با فلسفه انتظار دارد. همان اهدافی که در انتظار قیام منجی عالم بشریت داریم، باید در جمهوری اسلامی نیز دنبال شود. در اولین اصل قانون اساسی نوشته شده است که تاسیس جمهوری اسلامی، برای برپایی حق و عدل است. فلسفه ظهور هم همین است. حضرت ولی عصر (عج) هم ظهور می کند که حقیقت را به دنیا نشان دهد و عدالت را برپا کند. مهدی موعود (عج) می آید تا بساط ظلم و تبعیض و فساد را برکند. جمهوری اسلامی هم با همین آرمان ها و اهداف، ایجاد شده است. جمهوری اسلامی هم  باید دعوت کننده به حق و عدل در جهان بشریت باشد. جمهوری اسلامی برای این ایجاد شده که حق مستضعفین را از مستکبرین بگیرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بین قیام ملت ایران با ظهور حضرت ولی عصر (عج)، رابطه معنایی نزدیکی وجود دارد. اساساً این قیام می تواند زمینه ساز آن قیام جهانی باشد. تاسیس جمهوری اسلامی می تواند راه و حرکتی باشد در جهت ظهور خورشید بزرگ حیات و هستی عالم. همانطور که انقلاب و جمهوری اسلامی، حیات تازه ای را به ایران داده است، ظهور حضرت ولی عصر (عج) هم حیات جدید و زندگی تازه ای را برای همه عالم رقم خواهد زد. بنابراین موفقیت جمهوری اسلامی در مسیر آرمانها و اهداف راستین اولیه اش، گامی در مسیر ظهور امام زمان (عج) است و اگر خدای ناکرده جمهوری اسلامی به اهداف و آرمانهای اولیه اش نرسد، به حیثیت و اهداف انتظار آسیب وارد شده است. بنابراین ضرورت دارد ما خودمان را مرتب ارزیابی و آسیب شناسی کنیم تا مسیر طی شده و راه مقابل خود را بشناسیم.

رضایی گفت: انتظار، امید و تحول، بخشی از دستاوردهای پربرکت فرهنگ‌ مهدوی برای اداره کشور هستند. جمهوری اسلامی، با توکل به خدا، جهاد، مبارزه و امیدواری به آینده آغاز شده است. برداشت ملت ایران از فرج و انتظار، سکون و سکوت نیست. علت اینکه استکبار آمریکا و جهان غرب از جمهوری اسلامی عصبانی هستند، این است که نظام و مردم ما، ملت های دیگر را به حرکت، امید،تحول و استقلال وادار کرده اند. دشمنان امت اسلامی، خواهان توقف ما بوده و هستند. آنها می خواهند یأس و ناامیدی در ایران و جهان اسلام مسلط شود تا بتوانند بگویند که کلید گشایش امور شما در آمریکا و غرب خلاصه می شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: جمهوری اسلامی آمده است که فریاد بر آورد که ما می توانیم. ما می توانیم خرمشهر را آزاد کنیم. ما می توانیم پایگاه بزرگ عین الاسد را هدف قرار دهیم. ما می توانیم موشک های دقیق با برد دو هزار کیلومتر بسازیم. ما می توانیم از جوانان گمنام ۲۳-۲۴ ساله، قهرمانان بزرگی که بسازیم که دنیا را به شگفتی وادار کنند. جمهوری اسلامی در مسیر گشایش آینده و سربلندی است. مسیر امامین انقلاب به سوی تحول، قوی شدن ایران اسلامی و تمدن سازی است. در گام دوم انقلاب و دهه پنجم جمهوری اسلامی، نباید فقر و بیکاری و فساد باشد، باید در برابر مشکلات سینه سپر کنیم و با اراده قاطع بسوی تمدن نوین ایرانی اسلامی حرکت کنیم. 

فرمانده کل سپاه در دوران دفاع مقدس با اشاره به تلاش های دشمنان برای متوقف کردن ملت ایران گفت: آنها بزرگترین جنگ ها را علیه ایران به راه انداختند اما شکست خوردند. بزرگترین موج ترورها و انفجارها را به راه انداختند و شکست خوردند. حملات تروریستی نظیر انفجار هفتم تیر و هشتم شهریور ۶۰ علیه هیچ کشوری رخ نداده است اما دشمنان در مقابله با ملت و دولت ایران شکست خوردند. دشمن با مطالعه وضعیت پنجاه ساله ایران، به فکر جنگ اقتصادی افتاده است. تحریم ها را در فروش نفت ایران، سرمایه گذاری در ایران، تردد کشتی های ما و بخش‌های دیگر اجرا کردند. ترامپ می خواست با فشار حداکثری، اقتصاد ایران را دچار فروپاشی کند و هر آنچه توانست را انجام داد. آمریکا در دوره ترامپ در مبارزه ظالمانه علیه اقتصاد ایران نتوانست به هدف اصلی خود برسد. آمریکا در دوره بایدن می خواهد بدون عقب نشینی و بدون برداشتن تحریم‌ها، با یک آتش بس موقت، از بن بست فشار حداکثری و میراث ترامپ بیرون بیاید ولی آمریکا در دوره بایدن باید همه تحریم‌ها را به طور یکجا بردارد. روزهای اول جنگ، صدام خبرنگاران را در بغداد جمع کرد و گفت پنج روز دیگر مصاحبه من در اهواز خواهد بود. نتوانست وارد اهواز شود. بعد از دو هفته گفت: آتش بس! امام (ره) فرمود: آتش بس چه معنایی دارد؟ برگرد به مرزهای بین المللی. بایدن هم باید از صدام عبرت بگیرد و همه تحریم‌ها را به طور یکجا و بدون قید و شرط بردارد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه گفت: در این چهل و دو سال هر جا که موفقیتی بوده، به خاطر تکیه بر دین و تکیه بر مردم در سیاست و زندگی بوده است. دین به ما ایثار و گذشت برای منافع عمومی را یاد داد. دومین رمز موفقیت، وارد کردن مردم در مدیریت کشور از جمله دفاع بود. اگر لشکر ۱۰ سیدالشهدا(ع) را در استان البرز تشکیل نمی دادیم، اگر لشکر ۲۷ محمد رسول الله(ص) را در استان تهران تشکیل نمی دادیم، مگر می شد با دولت و نیروهای کلاسیک، دشمن را شکست داد؟ از همین شهر کرج، جوانانی به پا خاستند و مردانه جنگیدند. چه عظمتی در تک‌ تک جوانهای گمنام کشورمان نهفته است. گاهی حتی خودشان و خانواده آنها، تحت تاثیر شرایط و محدودیتها، توان و استعداد یک جوان را نمی شناسند. متاسفانه در دهه دوم و سوم و چهارم انقلاب، شایسته سالاری در کشور تضعیف شد و روند شناسایی و بکارگیری جوانهای گمنام، متوقف یا کند شد.

رضایی گفت: شایسته سالاری مهمترین شاخص عدالت است و باید آن را به طور فراگیر در کشور اجرا کنیم. نباید سرمایه های مادی و انسانی استان ها، ناامید و راهی پایتخت شوند. اگر به ارزش های دهه اول انقلاب برگردیم، مشکلات کشور و تحریم ها را حل خواهیم کرد.

وی گفت: قدرتهای جهانی که نمی خواهند عظمت ملت ایران را به رسمیت بشناسند، نگران موفقیت عملی تفسیر ملت ما از فلسفه انتظار هستند. به فضل خدا، آنها در این دسیسه ها شکست خواهند خورد. با اطمینان و مطالعه و شناخت دقیق از منابع کشور می گویم: افق روشنی در آینده ایران اسلامی و در انتظار ملت سربلند ایران است. سال ۱۴۰۰ با دو جشن میلاد امام زمان (عج)، سال گشایش و برکت است. از پروردگار متعال، طول عمر و سلامی امام انقلاب و پیروزی نظام اسلامی و ملت ایران را خواهانیم.

برچسب ها: محسن رضایی ، البرز ، بایدن
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار