رییس مرکز بهداشت استان خوزستان :
رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان گفت: ویروس غالب کرونا در خوزستان از نوع انگلیسی است و ما همه بیماران کرونایی استان را از نوع انگلیسی فرض می کنیم مگر خلاف آن ثابت شود.
کد خبر: ۹۵۱۷۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۴ 30 March 2021

سید محمد علوی  گفت: پیش ازاین وضعیت استان خوزستان از نظر کرونا آبی بود ولی بعدا قرمز شد و وضعیت به گونه ای شد که ۱۱ شهرستان از ۲۳ شهر قرمز کشور در خوزستان واقع شدند .
وی با بیان اینکه علم اپیدمیولوژی به درستی در کشورمان به کار گرفته نشده است گفت: برای کنترل کرونای انگلیسی ابتدا باید مرزهای خوزستان بسته می شد ولی اینگونه نشد و کرونای انگلیسی برای نخستین بار از یک مسافر زن از هلند و برای دومین بار از طریق یک فرد عراقی وارد خوزستان شد.
علوی با اشاره به علائم کرونای انگلیسی گفت: دوره کمون کرونای انگلیسی کوتاه تر است، کشندگی ویروس بیشتر است و سنین پایین تر را نیز درگیر می کند.
رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان ادامه داد : پروتکل های بهداشتی نیز باید مطابق ویروس جدید رعایت شوند، برای مثال ماسک ۲ لایه استفاده شود، تهویه فضا بیشتر باشد و فاصله اجتماعی ۲ برابر رعایت شود.
وی در خصوص واکسیناسیون کرونا در خوزستان نیز گفت: همه کشورهای دنیا برای دریافت واکسن کرونا اخلاق را کنار گذاشته اند و دستگاههای قضایی در سایر کشورها خروج واکسن را ممنوع کرده اند.
وی گفت: تولید واکسن کرونا در دنیا کم است و جوابگوی نیاز مردم نیست به همین دلیل واکسن در اختیار افرادی قرار می گیرد که بیشترین خطر ابتلا را دارند.

وی گفت: به همین منظور ابتدا پرسنل icu ، سپس پرسنل اورژانس، بخش های عفونی، جانبازان آسیب پذیر، کادر بهداشت، پاکبانان و پزشکان و افراد بالای ۶۰ سال در اولویت تزریق واکسن قرار دارند .
رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان گفت: برای دریافت واکسن بیشتر کرونا درخواستهایی به وزارت بهداشت ارسال شده است و منتظر واکسن ایرانی هم هستیم که امیدواریم به زودی در اختیار قرار گیرد .

در حال حاضر ۱۱ شهرستان خوزستان در حالت قرمز کرونایی و هفت شهرستان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار