رئیس مجمع نمایندگان خوزستان:
بازدید میدانی مجمع نمایندگان خوزستان و چهار محال و بختیاری از پروژه متوقف شده انتقال آب بهشت آباد صورت گرفت.
کد خبر: ۹۵۱۷۱۲
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۵ 26 March 2021

تابناک خوزستان- مینا فراز
بازدید میدانی مجمع نمایندگان خوزستان و چهار محال و بختیاری از پروژه متوقف شده انتقال آب بهشت آباد صورت گرفت.
رئیس مجمع نمایندگان خوزستان در نشست مجمع نمایندگان استان خوزستان و چهارمحال و بختیاری که با موضوع مخالفت با طرح انتقال آب برگزار شد گفت: هر چند بارها اعلام شده است که اجرای پروژه انتقال آب بهشت آباد متوقف شده و فعلا از کار روی آن خبری نیست، اما این دغدغه همیشه نزد مردم خوزستان و چهارمحال و بختیاری و دوستداران محیط زیست وجود دارد که مبادا این پروژه در سکوت خبری و بایکوت رسانه‌ای ادامه پیدا کند.
وی ادامه داد: بر این اساس نمایندگان خوزستان و چهارمحال و بختیاری به جهت آگاهی کامل از شرایط پروژه، اشراف بر مباحث کارشناسی و اطمینان‌بخشی به مردم عزیز، بازدید میدانی از این پروژه را در دستور کار قرار دادند.
نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: بر اساس بازدید میدانی امروز مجمع نمایندگان خوزستان و چهار محال و بختیاری، هیچ گونه عملیات اجرایی جهت احداث تونل ۶۵ کیلومتری انتقال آب بهشت آباد در استان چهارمحال و بختیاری صورت نپذیرفته و از سمت استان اصفهان فقط ۴۰۰ متر حفاری شده و در حال حاظر نیز متوقف است، ولی هدف و پیگیری ما در راستای توقف دائمی و کامل کلیه پروژه‌های انتقال آب از سر شاخه‌های کارون خواهد بود. زیرا بر اساس نظرات کارشناسان این پروژه‌ها حیات کارون و معیشت پایدار مردم خوزستان را نشانه گرفته‌اند و موجب می‌گردند حقوق عامه مردم خوزستان و چهارمحال و بختیاری زیر پا گذاشته شود.
سید کریم حسینی افزود: متاسفانه در حالی فشار برای ادامه این پروژه در حال افزایش است که این پروژه فاقد ارزیابی زیست محیطی و اجتماعی است و قطعا وزارت نیرو به عنوان متولی این پروژه باید پاسخگو باشد که چرا یک پروژه غیرکارشناسی، بدون مجوز زیست‌محیطی در سنوات گذشته با هزینه‌های هنگفت بیت‌المال عملیاتی شده است و در صورت فعال شدن احتمالی این پروژه در آینده نیز باید در مراجع رسیدگی به این پرونده جوابگو باشد.
وی خاطر نشان کرد: تأکید بر ادامه این پروژه در حالی از سوی برخی ذینفعان دنبال می‌شود که پروژه‌های پیشین انتقال آب در همین حوزه‌ی آبی، موجب تقلیل میزان کشت اراضی مستعد کشاورزی خوزستان تا 50 درصد در سال‌های خشک شده است و عملاً در شرایط فعلی نیز توازن مصارف و منابع در حوضه‌های آبریز منتهی به جلگه خوزستان برقرار نیست.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار