استاندار خوزستان از تشکیل یک گروه مستقل برای صحت سنجی میزان درآمد و هزینه‌های شرکت آبفای خوزستان خبر داد و گفت: باتوجه به میزان بالای درآمدهای این شرکت، کمبود منابع مالی برای رسیدگی به مشکلات حوزه آب و فاضلاب استان تامل برانگیز است.
کد خبر: ۹۵۱۵۱۰
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۲ 28 March 2021

استاندار خوزستان از تشکیل یک گروه مستقل برای صحت سنجی میزان درآمد و هزینه‌های شرکت آبفای خوزستان خبر داد و گفت: باتوجه به میزان بالای درآمدهای این شرکت، کمبود منابع مالی برای رسیدگی به مشکلات حوزه آب و فاضلاب استان تامل برانگیز است.

به گزارش ایرنا قاسم سلیمانی دشتکی شامگاه شنبه در نشست بررسی مشکلات شهرستان‌های رامهرمز و رامشیر در سالن جلسات استانداری خوزستان افزود: بررسی‌های کارشناسی از مشکلات شهرستان‌ها نشان می‌دهد که بخش آب و فاضلاب دارای بیشترین معضلات است.

وی با انتقاد از برخی رویه‌های مدیریتی در استان خوزستان ادامه‌داد: اخیرا با یکی از مدیران اجرایی استان برخورد لازم صورت گرفته است.

نماینده عالی دولت در خوزستان مهمترین معضل این استان را بخش آب و فاضلاب عنوان‌ و بیان کرد: باتوجه به وجود صنایع متعدد در استان و درآمدهای ناشی از فروش آب به این واحدها، همواره شاهد وجود معضلات و مشکلاتی نظیرتنش آبی و معضل فاضلاب در شهرستان‌های مختلف هستیم.

وی افزود: به منظور شفافیت بیشتر بین درآمد و هزینه‌های شرکت آب و فاضلاب خوزستان یک گروه مستقل برای تعیین تراز مالی این دستگاه خدماتی تشکیل شده است تا بررسی‌های لازم انجام و مشخص شود درآمدهای این شرکت در کجا هزینه می‌شوند.

سلیمانی دشتکی جیره بندی آب در برخی از مناطق استان بخصوص در روستاها را وحشتناک خواند و گفت: ورود فاضلاب به شبکه آب آشامیدنی در برخی از مناطق اتفاقی است که باید با اقدامات پیشگیرانه از بروز آن جلوگیری می‌شد.

وی از اعزام هیاتی از سوی وزارت نیرو به استان خوزستان طی روزهای آینده خبر داد.

مدیران خوزستانی به رویه واحد برای حمایت از سرمایه‌گذاران پایبند باشند

استاندار خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ایجاد زیرساخت‌های لازم برای فعالیت چهار واحد تولید فولاد در شهرستان رامهرمز اظهارداشت: یکی از وظایف حاکمیتی دولت در حمایت از سرمایه گذاران، فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای کاهش آمار بیکاری است.

وی افزود: از شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع برق خوزستان خواسته می‌شود برق مورد نیاز، زمان ساخت و تولید کارخانجات فولاد در ناحیه صنعتی رامهرمز را تامین کنند.

سلیمانی دشتی بیان کرد: باید توجه داشت که رویه‌های حمایت از سرمایه‌گذاران در تمام کشور واحد و به یک شکل هستند و برهمین اساس هیچ دستگاه اجرایی اجازه تفسیرهای سلیقه‌ای ندارد.

وی افزود: درهمین راستا پست برق مورد نیاز واحدهای تولید فولاد در ناحیه صنعتی رامهرمز با مشارکت سرمایه‌گذاران، شرکت برق منطقه‌ای و همچنین منابع دولتی در مدت ۲ سال ساخته خواهد شد.

استاندار خوزستان یادآورشد: برای تسریع در عملیات اجرایی ساخت این کارخانجات، برق مورد نیاز این واحدها از نزدیک ترین شبکه برق به محل این واحدهای تولیدی تامین خواهد شد.

پیش بینی سیر نزولی کرونا تا هفته‌های آینده

سلیمانی دشتکی در بخش دیگری از سخنان خود از سیر نزولی شیوع کرونا طی ۲ تا سه هفته آینده در خوزستان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود با توجه به محدودیت‌های تعیین شده و همچنین تعطیلات نوروزی، شهرهای استان خوزستان به مرور وارد وضعیت نارنجی شوند.

وی افزود: همواره از شهروندان خواسته می‌شود به همکاری‌های خود با متولیان حوزه سلامت در استان ادامه دهند تا ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی، شرایط پایداری در خوزستان ایجاد شود.

حق الناس در انتخابات رعایت شود

استاندار خوزستان همچنین به موضوع انتخابات پیشرو اشاره کرد و گفت: مجموعه مدیریتی استان تلاش دارد تا با هماهنگی‌هایی که انجام می‌شود انتخاباتی سالم و پرشور در استان برگزار شود.

وی افزود: میزان رای ملت است و برهمین اساس حق الناس در انتخابات همواره باید مورد توجه قرار گیرد.

انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خردادماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار