رئیس علوم پزشکی اهواز خبر داد
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در خوزستان تاکنون تقریبا برای حدود ۲۰ هزار نفر واکسن کرونا تزریق شده است؛ همه پرسنل حوزه درمان مرتبط با کووید - ۱۹ واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و این واکسن برای درصدی از پرسنل درمانی که وابسته به کووید - ۱۹ نیستند اما در بیمارستان‌ها شاغل هستند نیز تزریق شده است.
کد خبر: ۹۵۱۳۴۱
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۰ 27 March 2021

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در خوزستان تاکنون تقریبا برای حدود ۲۰ هزار نفر واکسن کرونا تزریق شده است؛ همه پرسنل حوزه درمان مرتبط با کووید - ۱۹ واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و این واکسن برای درصدی از پرسنل درمانی که وابسته به کووید - ۱۹ نیستند اما در بیمارستان‌ها شاغل هستند نیز تزریق شده است.

دکتر فرهاد ابول‌نژادیان در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که امروز (۷ فروردین‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: در این جلسه مقرر شد در مناطق قرمز و نارنجی در این هفته نیز مانند دو هفته آخر اسفندماه، ادارات غیرضروری با ۱۰ درصد ظرفیت و ادارات ضروری با ۳۰ درصد ظرفیت فعالیت کنند. ساعت فعالیت ادارات به جز بانک‌ها مانند دو هفته آخر اسفندماه است.

وی افزود: همچنین مقرر شد در شهرهای قرمز و نارنجی مراسم نیمه شعبان به صورت مجازی برگزار شود. در نیمه شعبان و سیزده به در، خروج خودروهای با پلاک بومی از شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع و ورود خودروهای با پلاک غیر بومی به این شهرها نیز ممنوع خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: همچنان باید به این وضعیت ادامه دهیم. روند کاهشی بیماری از ۲۲ اسفندماه شروع شده بود و تا هفته آخر اسفندماه ادامه داشت اما با تعطیلات نوروز و دید و بازدیدها مواجه شدیم و در یک هفته گذشته مجددا در برخی شهرها روند بیماری افزایشی شده است که امیدواریم این روند افزایشی متوقف شود و وضعیت خوزستان کاهشی و بهتر شود.

ابول‌نژادیان در خصوص مطالب منتشرشده مبنی بر تعطیلی سوپرمارکت‌ها در ایذه، گفت: در شهرهای قرمز گروه شغلی ۱ تا ساعت ۲۱ اجازه فعالیت دارند اما امروز ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد که پایان فعالیت این گروه‌های شغلی تا ساعت ۲۲ شود. تعداد بیماران ایذه زیاد شده است و حتما ستاد شهرستانی مقابله با کرونا تدابیری می‌اندیشد تا وضعیت ساماندهی شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به واکسیناسیون کرونا، گفت: در خوزستان تاکنون تقریبا برای حدود ۲۰ هزار نفر واکسن کرونا تزریق شده است؛ همه پرسنل حوزه درمان مرتبط با کووید - ۱۹ واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و این واکسن برای درصدی از پرسنل درمانی که وابسته به کووید - ۱۹ نیستند اما در بیمارستان‌ها شاغل هستند نیز تزریق شده است.

وی افزود: در مجموع حدود ۶۰ درصد پرسنل بیمارستان‌ها و بخش درمان خوزستان واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و در حوزه بهداشت نیز ۵۰ درصد پرسنل، واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

ابول‌نژادیان گفت: اصرار و اولویت ما تزریق واکسن برای پرسنل درمان مرتبط با کووید - ۱۹ یعنی پرسنل درمان بخش دولتی، تامین اجتماعی، ارتش و نیروی انتظامی بوده که واکسن برای آن‌ها تزریق شده است.

وی تصریح کرد: تمام نیروهای بهداشت مرتبط با بیماران کووید - ۱۹ که رهگیری، بیماریابی و نمونه‌گیری را انجام می‌دهند نیز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و خوزستان در این زمینه جزو استان‌های پیشرو است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: واکسن کرونا برای ساکنان سرای سالمندان نیز تزریق شده است. سهمیه واکسن بیماران دیالیزی نیز دیده شده و تاکنون ۴۰ درصد این بیماران واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی افزود: سهمیه همه بیماران خاص، هموفیلی، تالاسمی و بیمارانی که پیوند عضو داشته‌اند نیز مشخص شده است و فراخوان داده‌ایم که این بیماران به بیمارستان‌های مختلف مراجعه و واکسن را دریافت کنند اما مراجعه بیماران خیلی کم بوده است.

ابول‌نژادیان تصریح کرد: در استان خوزستان برای حدود یک هزار و ۵۰۰ نفر نیز سهمیه بیماران سرطانی داریم که فراخوان داده‌ایم برای دریافت واکسن مراجعه کنند.

وی گفت: واکسن کرونا برای حدود ۹۰۰ پاکبان در حوزه شهرهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز تزریق شده است. برای پاکبانان اولویت سنی قرار داده شده و فعلا برای افراد بالای ۵۰ سال در حال تزریق است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: حدود ۶۰۰ نفر از اعضای نظام پزشکی خوزستان نیز که بالای ۶۰ سال سن دارند و در بخش‌های خصوصی فعال هستند، در اولویت دریافت واکسن قرار داده شده‌اند.

وی تصریح کرد: در خصوص نیروهای اورژانس نیز در مجموع، واکسن کرونا برای حدود یک‌سوم نیروهای اورژانس تزریق شده است.

ابول‌نژادیان گفت: اگر واکسن بیشتری در اختیار ما قرار بگیرد نیز با اولویت شرط سنی و بیماران دیابتی تزریق می‌شود.

وی در خصوص تزریق واکسن کرونا برای عموم مردم خوزستان، افزود: تزریق برای عموم مردم تابع تعداد واکسن‌هایی است که در اختیار کشور قرار می‌گیرد. طبق گفته وزیر بهداشت، ۶۹۰ هزار دوز واکسن وارد کشور شده که تعدادی از آن هنوز توزیع نشده و در مرحله آزمایشگاهی و تاییدیه سازمان غذا و دارو است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: نگران بیماران دیابتی وابسته به انسولین و دارای فشار خون هستیم زیرا این افراد، در معرض خطر بیشتری هستند و به محض اینکه واکسن به دست ما برسد این بیماران را جزو اولویت‌ها قرار می‌دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار