کد خبر: ۹۴۷۷۸۳
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۹ 10 March 2021

در حالی که بسیاری از کارجویان هر روز پشت درب ادارات صف می کشند تا شغلی متناسب با جایگاه تحصیلی خود کسب کنند در آن سوی خط صنایع و کارخانه هایی نیز وجود دارند که برای تکمیل نیروی انسانی با فقر مهارتی جویندگان کار روبرو هستند.

کارخانه ها برای تامین نیروی کار ماهر مشکل دارند
محمدی مدیر یک کارخانه ای در حوالی ساری است که می گوید برای تامین نیروی کار ماهر با مشکل مواجه هستیم، ادامه می دهد: بیشتر افراد و دانش آموختگانی که برای کار مراجعه می کنند فاقد مهارت لازم هستند و آموخته هایشان متناسب با نیاز صنعت نیست.

وی در گفتگو با خبرنگار بازار با اظهار اینکه با خلایی در حوزه مهارت آموزی کارجویان روبرو هستیم، یادآور شد: برای صاحبان صنایع و کارخانه ها، داشتن نیروی انسانی دارای مهارت مهم است و کارخانه نمی تواند اقدام به آموزش داشته باشد و از نیروی بدون مهارت استفاده کند.

وی با تاکید براینکه مراکز فنی وحرفه ای ودانشگاه ها باید متناسب با نیاز روز جامعه و صنایع ، نیرو تربیت کنند، یادآور شد: بسیاری از افراد دانش آموخته ای که مراجعه کردند فاقد تخصص و مهارت لازم بودند و حاضر شدند در پست های خدماتی مشغول فعالیت شوند.

 

در حالی بسیاری از تولیدکنندگان با فقر مهارتی کارجویان مواجه هستند، ریشه این مسئله را باید در خلا گفتمان مهارت جستجو کرد و از اینرو توسعه مراکز مهارتی در جوار واحدهای تولیدی و تامین نیروی انسانی ماهر می تواند خلا موجود را رفع کند.

بیکاری در شرق مازندران بالا است
غلامرضا شریعتی نماینده مردم شرق مازندران در گفتگو با  خبرنگار بازار با اشاره به نرخ بالای بیکاری در شرق استان گفت: طبق اعلام سازمان مدیریت و برنامه ریزی نرخ بیکاری ۱۸ درصد است اما ۶۵ هزار بیکار در ادارات کار شرق استان ثبت نام کرده اند.

وی با عنوان اینکه شرق مازندران نیازمند توجه ویژه دولت برای حل مشکلات است، افزود: بیکاری واقعی در شرق استان بیش از ۴۰ درصد است و رفع مشکلات نیازمند توجه دولت و دلتمردان است.

شریعتی خواستار توسعه سرمایه گذاری واشتغال برای حل مشکل بیکاری در شرق استان شد و گفت: مردم منطقه در همه بحران ها کشور را یاری کردند و امروز شایسته آن نیست که در هر منزلی دو یا سه بیکار وجود داشته باشد.

این نماینده مجلس ضمن اشاره به تفاوت های آماری رسمی و ثبتی ادارات شهرستانی با استان در زمینه بیکاری افزود: بیکاری در خانوارهای منطقه روبه گسترش است و برای حل آن دولت باید توجه ویژه ای به منطقه داشته باشد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار