مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خبر داد
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: شاخص بهره‌مندی استان خوزستان در یک سال گذشته، از ۶۲ درصد به ۷۸ درصد رسیده است و از سال ۹۴ تا به امروز، ۶۹۴ میلیارد تومان برای پروژه‌های آبرسانی در روستاهای خوزستان هزینه شده است.
کد خبر: ۹۴۷۴۷۴
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۴ 09 March 2021

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: شاخص بهره‌مندی استان خوزستان در یک سال گذشته، از ۶۲ درصد به ۷۸ درصد رسیده است و از سال ۹۴ تا به امروز، ۶۹۴ میلیارد تومان برای پروژه‌های آبرسانی در روستاهای خوزستان هزینه شده است.

صادق حقیقی‌پور در آیین افتتاح طرح‌های آبرسانی به ۴۲ روستای خوزستان که امروز (۱۹ اسفندماه) با حضور وزیر نیرو به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: پروژه آبرسانی به ۴۲ روستای استان خوزستان در شش شهرستان اجرایی شده است و شامل هفت مجتمع آبرسانی است که به بیش از ۱۱ هزار نفر آبرسانی می‌کند.

وی افزود: حدود ۷ هزار و ۲۰۰ نفر از این جمعیت در قالب ۲۶ روستا، فاقد شبکه آبرسانی بودند و با تانکر به آن‌ها آبرسانی می‌شد. با افتتاح این پروژه‌ها، آبرسانی به این روستاها پایدار و مطابق با شاخص‌های کمی و کیفی استاندارد خواهد بود.

مدیرعامل آبفا خوزستان گفت: در این طرح‌ها، ۹۸ کیلومتر خطوط انتقال و ۹۷ کیلومتر شبکه توزیع، اجرایی شده است. احداث آبگیر تصفیه از دیگر اقدامات انجام‌شده در این طرح‌ها است که منجر به افزایش ۴۰ لیتر در ثانیه تولید آب شده است.

حقیقی‌پور با اشاره به یکپارچه‌سازی آبفا خوزستان گفت: با اجرای پروژه‌های آبرسانی به غیزانیه و آبادان و خرمشهر و دیگر مناطق، حدود ۲۰۰ روستای استان خوزستان با جمعیت حدود ۱۰۰ هزار نفر به زودی آب‌دار می‌شوند و آمادگی داریم که در ماه‌های ابتدایی سال آینده، این طرح‌ها را افتتاح کنیم.

وی افزود: از ۴ هزار و ۱۵ روستای استان خوزستان، حدود ۲ هزار و ۷۴۱ روستا تحت پوشش آبفا روستایی قرار دارند و باقی روستاها، یا روستاهای خودگران هستند و یا امور عشایر وظیفه آبرسانی به آن‌ها را به عهده دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: از حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر جمعیت روستایی، حدود ۹۷۰ هزار نفر تحت پوشش آبفا خوزستان هستند.

وی ادامه داد: ۸۲ روستا در خوزستان در حال حاضر با تانکر آبرسانی می‌شوند و ۱۸۵ روستا نیز جزو روستاهای بالای ۲۰ خانوار هستند که به شکل خودگردان اداره می‌شوند.

حقیقی‌پور تصریح کرد: شاخص بهره‌مندی استان خوزستان در یک سال گذشته، از ۶۲ درصد به ۷۸ درصد رسیده است و از سال ۹۴ تا به امروز، ۶۹۴ میلیارد تومان برای پروژه‌های آبرسانی در روستاهای خوزستان هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با بیان اینکه در گذشته حدود ۷۰۰ روستا دچار تنش آبی بودند، گفت: تقریبا حدود ۴۰۰ روستا در خوزستان باقی مانده است که دچار تنش آبی هستند و امیدواریم تا پیش از پایان دولت بتوانیم مشکلات آن ها را برطرف کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار