رییس مرکز بهداشت غرب اهواز:
 رییس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: مردم برای انجام تست کرونا در راه آهن ازدحام نکنند چرا که این وضعیت نه تنها به کنترل بیماری کمک نمی کند بلکه موجب انتشار بیشتر ویروس هم می شود.
کد خبر: ۹۴۷۱۷۴
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۵ 08 March 2021

دکتر مهران احمدی بلوطکی اظهار داشت: روزانه سه قطار از ایستگاه راه آهن اهواز حرکت می کنند که متاسفانه تمام مسافرها یک ساعت قبل از حرکت به راه آهن هجوم می آورند و این موضوع باعث تجمع به هنگام تست گیری می شود.

وی افزود: با برنامه ریزی راه آهن، بعد از خرید بلیط پیامی به گوشی تلفن مسافران ارسال می شود مبنی بر اینکه مسافر برای انجام تست کرونا به مراکز بهداشتی در سطح شهر مراجعه کند تا از تجمع در ایستگاه راه آهن کاسته شود.

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: با توجه به اینکه سالن راه آهن کوچک است، تعدادی صندلی با رعایت فاصله گذاری اجتماعی در فضای بیرونی راه آهن چیده شده تا احتمال انتشار ویروس و آلوده شدن مسافران کمتر شود.

شناسایی هشت بیمار کرونایی در راه آهن اهواز

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۵۸۸ تست کرونا در راه آهن انجام شد که تست هشت مسافر مثبت بود و از سفرشان جلوگیری شد. ما مشکلی برای انجام تست نداریم اما با توجه به امکانات مراکز بهداشت، از مردم تقاضا داریم که به این مراکز مراجعه کنند.

احمدی بلوطکی گفت: مسافرانی که از تاریخ سفرشان مطلع هستند و بلیط خریداری کرده اند می توانند ۲۴ ساعت قبل از حرکت نسبت به انجام تست کرونا در مراکز منتخب اقدام کنند. احتمال می دهیم در روزهای آینده از ازدحام جمعیت در راه آهن کاسته شود و به راحتی بتوانیم این موضوع را مدیریت کنیم.

وی بیان کرد: از ۸۰۰ مسافری که در ۲۴ ساعت گذشته با قطار سفر کردند حدود ۲۵۰ نفر برگه تست منفی در دست داشتند. قطعا در چند روز آینده بار مراجعه مسافران به مرکز نمونه گیری مستقر در راه آهن کمتر می شود.

در حال حاضر ۱۱ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز شیوع کرونا و هشت شهرستان در وضعیت نارنجی هستند. تاکنون بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ تست کرونا در راه آهن اهواز انجام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار