غلامرضا مرتضوی در گفتگو با تابناک:
فرماندار سنقروکلیایی ابراز نگرانی کرد و گفت: با شناسایی ۲۷ نفر مورد جدید در ماه جاری به بیماری کرونا و فوت ۳ نفر pcr مثبت، سنقروکلیایی همچنان در وضعیت زرد کرونایی می‌باشد و رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی مردم موجب شیوع بیشتر بیماری کرونا می‌شود.
کد خبر: ۹۴۵۳۹۷
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ 03 March 2021

فرحناز محمدی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار  کرد: عادی انگاری در وضعیت کنونی شهرستان با توجه به وضعیت زرد کرونایی شهرستان با شناسایی 27 مورد جدید در ماه جاری و فوت  ۳نفر با pcr مثبت موجب گرفتاری خود مردم و دیگران میشود، آنچه موجب نگرانی ما می‌شود تجمع مردم در اثر توزیع اقلام اساسی یارانه ای است که با توجه به تدابیری که اعمال شده بود مجدد تجمع مردم درب مغازه ها را در پی داشت.

وی اضافه کرد: در راستای حل این مشکل اداره صمت عوامل توزیع را افزایش داد و از ظرفیت بسیج اصناف در راستای رعایت پروتکل های بهداشتی و نظارت در بخش توزیع این اقلام در سطح شهرستان استفاده شد اما با وجود این اقدامات مردم تجمع کرده و همچنان این مسئله از دغدغه های اصلی ستاد کرونای شهرستان می باشد.

رییس ستاد کرونای شهرستان سنقروکلیایی تجمع بر سر مزار در پنجشنبه های آخر سال را از عوامل شیوع کرونا دانست و هشدار داد: تجمع بر سر مزار در جمعه های آخر سال از مشکلات جدی ما بوده که در راستای آن انسداد راه های منتهی به مزار توسط شهرداری، نصب بنر های هشدار در محدوده و در فضای مجازی انجام شده همچنین در روز های پنجشنبه ی هرهفته عوامل شهرداری و انتظامی در محل مستقر هستند.

وی تصریح کرد: با توجه به هشدار های وزارت بهداشت مبنی بر در پیش داشتن موج چهارم شیوع ویروس کرونا در کشور و مصادف شدن آن با ماه شعبان و در پیش داشتن عید نوروز شاهد افزایش مراسمات، مسافرت و عید و بازدید نوروزی خواهیم بود که یکی دیگر از دغدغه های ستاد کرونا می باشد برای کنترل مسافرت ها، مهاجرت معکوس به شهرستان، مراسمات و تجمعات از قوه قهریه نمیشود استفاده کرد بلکه فرهنگ عمومی تنها راه حل این مشکل است.

نماینده ی عالی دولت در شهرستان سنقروکلیایی با اشاره به همکاری مضاعف دستگاه های متولی در کنترل و مدیریت بیماری کرونا اظهار داشت:شهرداری با توجه به افزایش دست فروش ها با نزدیک شدن ایام عید نوروز تدابیر جدی اعمال کنند و همچون گذشته همکاری خود را با شبکه بهداشت و نیروی انتظامی ادامه دهد، هلال احمر و اداره ی صمت نیز به صورت مضاعف در کنار دیگر دستگاه ها همچون گذشته فعالیت کنند.

وی در پایان از اقدامات موثر قرارگاه شهید سلیمانی تقدیر کرد و گفت: این قرار گاه با همکاری سپاه و نیرو های جهادی بسیج در بحث معیشتی و شناسایی بیماران کرونایی بسیار مطلوب عمل کرده و به همین صورت به فعالیت خود ادامه دهد تا به کمک مردم و دستگاه های زیربط از شیوع بیشتر ویروس کرونا جلوگیری کرده و آن را به حد اقل برسانیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار