رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه هرچه تعداد تست‌گیری کرونا بیشتر باشد تعداد زیادتری از بیماران شناسایی خواهند شد گفت: رکورد تست‌گیری کرونا در خوزستان شکسته شد.
کد خبر: ۹۴۵۳۶۵
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۹ 02 March 2021

دکتر فرهاد ابول نژادیان  بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴ هزار تست از افراد مشکوک به کرونا در خوزستان گرفته شد که در نوع خود بی‌نظیر بود.

وی با بیان اینکه بیماریابی افراد مبتلا به کرونا در فرودگاه ها راه اهن و مرزهای خوزستان در حال انجام است افزود: هرچه مشارکت مردم در این زمینه بیشتر باشد زنجیره انتقال بیماری بهتر قطع می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: طرح غربالگری شهید قاسم سلیمانی در خوزستان در حال انجام است که به شناسایی مبتلایان به کرونا و قرنطینه آنها کمک بسیاری می‌کند.

وی افزود: همکاران ما در مراکز بیمارستانی و بهداشت و درمان خوزستان شبانه روز در حال فعالیت هستند تا پیک بیماری در این استان را کنترل کنند.

ابول نژادیان گفت: در مرحله دوم واکسیناسیون کرونا ، حدود ۷۰۰ دوز واکسن برای جانبازان نخاعی، شیمیایی، نابینا و تنفسی خوزستان در نظر گرفته شده که کار تزریق آن از امروز در اهواز شروع شد.

وی بیان کرد: همچنین حدود سه هزار دوز واکسن در این مرحله برای کادر درمان خوزستان تخصیص یافته که کارکنان بخش آی.سی.یو و اورژانس بیمارستان‌های کرونایی استان در اولویت دریافت هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز افزود: آمار مراجعه به بیمارستان های اهواز، ماهشهر، دزفول و شوشتر همچنان صعودی است که انتظار داریم مردم با رعایت پروتکل ها این روند را نزولی کنند.

هم اکنون ۱۱ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز کرونایی و هشت شهرستان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار