سخنگوی ستاد مدیریت کرونای استان خوزستان گفت: اکنون به ازای هر بیمار کرونایی در استان، ۱۲۳ بیمار تولید می شود و تا زمانی که این عدد به کمتر ۱۰۰ نرسد، شیب بیماری در خوزستان نزولی نمی‌شود.
کد خبر: ۹۴۵۳۶۲
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۲ 02 March 2021

دکتر فرهاد ابول نژادیان سه شنبه در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: سه هفته پیش در خوزستان به ازای هر بیمار ۱۵۹ بیمار دیگر تولید می شد که با اعمال محدودیت های گسترده و همراهی بیشتر مردم این رقم در هفته گذشته به ۱۳۴ بیمار رسید. قطعا اعمال محدودیتها و فاصله گذاری اجتماعی در این موضوع نقش مهمی دارند.

وی نبود تهویه مناسب در ادارات و اصناف را عاملی مهم در انتشار بیماری دانست و افزود: انتظار داریم اداراتی که اجازه فعالیت با یک سوم ظرفیت را دارند، سیستم تهویه فضای اداری را تقویت کنند همچنین برخی از مشاغل گروه یک این موضوع را رعایت نمی کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: برخی از سوپرمارکت ها که فضای بسیار کوچکی دارند نباید اجازه ورود ببشتر از یک یا ۲ نفر را بدهند. قطعا همراهی بیشتر مردم مانع از انتشار بیماری به دیگران خواهد شد و کمک می کند هر چه زودتر پیک بیماری را مدیریت کنیم.

وی با بیان اینکه برای مهار شیوع بیماری ، بحث آموزش را در دستور کار قرار دادیم، افزود: بیماریابی گسترده، اعمال محدودیت ها و نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی جزو موارد دیگری هستند که به شدت در استان اجرا می شوند.

ابول نژادیان گفت: به هر طریق ممکن ظرفیت تخت های عادی و ویژه بیمارستان ها را افزایش دادیم اگر چه تحت فشار هستیم و مجبور شدیم بیماران غیرکرونایی را به بخش های دیگری منتقل کنیم تا بتوانیم به بیماران کرونایی خدمت رسانی بیشتری داشته باشیم.

وی افزود: از آنجا که ۲۵ درصد موارد ابتلا به بیماری در خانواده ها است به محض بروز کوچکترین علائمی همچون بدن درد، تب و گلودرد افراد ابتدا باید خود را قرنطینه کرده و سپس به مراکز بهداشتی ما در سطح استان مراجعه کنند.

در حال حاضر ۱۱ شهرستان استان در وضعیت قرمز شیوع کرونا و هشت شهرستان نیز نارنجی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار