رییس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: بازارچه آخر کیان و مناطق محلی اطراف آن به عنوان کانون بیماری کرونا هستند و درصد استفاده از ماسک در این مناطق زیر ۳۰ درصد است که نگرانی ما را بیشتر می‌کند.
کد خبر: ۹۴۴۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶ 28 February 2021

 رییس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: بازارچه آخر کیان و مناطق محلی اطراف آن به عنوان کانون بیماری کرونا هستند و درصد استفاده از ماسک در این مناطق زیر ۳۰ درصد است که نگرانی ما را بیشتر می‌کند.

مهران احمدی بلوطکی  اظهار داشت: در روزهای اخیر بیشتر آمار مبتلایان در مناطق خشایار، کوی علوی، کیان و شیخ بها است که باید به این مناطق توجه بیشتری شود. همچنین از مردم این مناطق انتظار داریم که عادی انگاری و بی تفاوتی را کنار گذاشته و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی افزود: در ستاد کرونای استان مصوب شد که اجرائیات شهرداری به همراه نیرو انتظامی به این مناطق ورود پیدا کرده و بازارچه ها را کنترل کنند ولی امروز طی بازدیدی که از محل داشتdم، متاسفانه بازارچه ها با همان وضعیت در حال فعالیت هستند.

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز با اشاره به افزایش بار مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته گفت: روز گذشته حدود ۲ هزار و ۵۰۰ تست در مرکز بهداشت غرب اهواز انجام دادیم که از این تعداد ۲ هزار تست رپید و ۵۰۰ تست PCRبود همچنین حدود ۴۰ درصد این تست ها مثبت است که آمار بسیار بالایی است.

وی ادامه داد: ما هر قدر تست گیری کنیم تا زمانی که فرد مبتلا خود را در قرنطینه قرار ندهد هیچ مشکلی حل نمی شود. ما تست می گیریم و فرد بیمار شناسایی می شود اما وقتی در خیابان ها پرسه می زند در واقع مثل یک کانون، عفونت را پخش می کند.

احمدی بلوطکی گفت: مراکز بهداشت قدرت ندارند که فرد مبتلا را در خانه حبس کنند، ما تنها می توانیم بیماران را شناسایی کرده و موارد تماسشان را پیگیری کنیم. ما بارها به سراغ افراد بیمار رفته ایم و مشاهده کرده ایم که با شکستن قرنطینه ، به بیرون از منزل رفته اند.

وی عنوان کرد: قطعا هر چه بیشتر در مناطق حاشیه ای شهر کار کنیم، بهتر می توانیم بیماری را کنترل کنیم. از طرفی انتظار داریم که بقیه دستگاه های اجرایی و شهرداری ها در مناطق حاشیه شهر ورود جدی تری داشته باشند.

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز افزود: تا چند روز گذشته نگرانی ما در مناطق کیانپارس و گلستان بود زیرا بازارچه و مطب های زیادی در این محل ها وجود داشت ولی الان حاشیه شهر مثل خشایار و کوی علوی به عنوان کانون آلودگی مطرح شده اند که لازم است همت و توجه بیشتری در این مناطق صورت گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار