به گزارش اداره ارتباطات سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اهواز؛ سید رشید شجاعی مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز کلانشهر اهواز، از کاشت 250 هزار درخت، درختچه گلدار و گیاهان پوششی در سطح کلانشهر اهواز خبر داد.
کد خبر: ۹۴۴۲۵۹
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۳ 27 February 2021

به گزارش اداره ارتباطات سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اهواز؛ سید رشید شجاعی مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز کلانشهر اهواز، از کاشت 250 هزار درخت، درختچه گلدار و گیاهان پوششی در سطح کلانشهر اهواز خبر داد.
سید رشید شجاعی مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اهواز گفت: حسب دستور شهردار اهواز مبنی بر کاشت درختان مثمر و همچنین تغییر گونه گیاهی در کلانشهر اهواز، از سال 98 تا پایان بهمن ماه سال جاری حدود 250 هزار گونه گیاهی از قبیل درخت، درختچه و گیاهان پوششی در سطح کلانشهر اهواز کشت شده است.
وی با اشاره به اینکه تا پایان سال 98 بیش از 106 هزار گونه گیاهای از سوی مناطق هشتگانه در اهواز کشت شده است، افزود: سال گذشته در اولین اقدام از کاشت گونه های گیاهی مثمر تعداد یک هزار و 194 نفر نخل مثمر در مناطق یک، دو، چهار، پنج و شش کاشته شد.
شجاعی ضمن بیان اینکه نخل تنها گونه گیاهی مثمر کاشته شده در مناطق هشتگانه نبوده است، تصریح کرد: نارنج، زیتون، توت، شاه توت، کنار و سپستان از دیگر درختان مثمر و بومی کاشته شده در فضای سبز اهواز بودند.
سید رشید شجاعی عنوان کرد: تا پایان بهمن ماه سال 99 نیز حدود 90 هزار گونه گیاهای مختلف در سطح فضای سبز کلانشهر اهواز کشت شده که قطعاً بدلیل اینکه کاشت درختان تا پایان سال ادامه دارد این رقم نیز افزایش خواهد داشت.
این مقام مسئول در ادامه توضیح داد: تغییر گونه گیاهی در کلانشهر اهواز فقط به کاشت درختان مثمر معطوف نبوده است، بلکه درخت و درختچه های گلداری از قبیل برهان گلی، ختمی چینی، گل کاغذی، شاهپسند، شیشه شور، خرزهره و فلوس نیز در فضای سبز اهواز کشت شده است.
ایشان با ذکر این نکته که تغییر گونه گیاهی در یک کلانشهر کار بسیار پیچیده و مشکلی می باشد، خاطرنشان کرد: همت شهردار اهواز در انجام این پروژه بسیار ستودنی است، زیرا اجرای آن به میزان یک ابر پروژه عمرانی استرس دارد.
مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اهواز در پایان یادآور شد: کاشت گونه های گیاهی متنوع در سطح فضای سبز کلانشهر اهواز تا پایان اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت و امیدواریم در سال جدید نیز این موضوع به همت شهردار و مدیران مناطق هشتگانه ادامه داشته باشد.

شهرمان را به نمایشگاه رفتار خوب و کردار نیک تبدیل کنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار