رییس پیشین سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان با بیان اینکه این استان دارای مشکلات متعدد در حوزه‌های مختلفی است گفت: دولت با توجه به این مشکلات ، بر اساس نیاز و اولویت‌های موجود خوزستان در بخش‌های عمرانی و زیرساختی خدمات ارایه می‌دهد.
کد خبر: ۹۴۳۷۰۷
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۷ 24 February 2021

رییس پیشین سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان با بیان اینکه این استان دارای مشکلات متعدد در حوزه‌های مختلفی است گفت: دولت با توجه به این مشکلات ، بر اساس نیاز و اولویت‌های موجود خوزستان در بخش‌های عمرانی و زیرساختی خدمات ارایه می‌دهد.

به گزارش ایرنا امید حاجتی روز چهارشنبه در آیین تودیع و معارفه رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان که در محل استانداری برگزار شد بیان کرد:برطرف کردن بخش قابل توجهی از چالش‌های خوزستان در محدوده اختیارات اعتباری و مدیریتی استان نیست.

وی به مشکلات پیش آمده برای خوزستان همزمان با تغییر اقلیم در این استان اشاره ‌کرد و گفت: با وجود سدهای عظیم، در زمان ترسالی استان خوزستان با مشکل سیلاب روبه‌رو است و در دوره خشکسالی این استان به مشکل گرد و غبار دچار می‌شود.

رییس پیشین سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان، مدیریت بحران در استان را دارای پیچیدگی خاصی دانست و افزود: در کنار مسایل زیرساختی توجه به معضل مهاجرت نیروهای نخبه از استان خوزستان ضروری است.

حاجتی ادامه داد:برای ماندگاری این نیروها با هماهنگی دولت و تلاش‌هایی که صورت گرفت بسته‌های حمایتی تدوین و اجرا شد که مهمترین آن پرداخت حق بدی آب و هوا به صورت حداکثری برای کارکنان دولت در خوزستان (طبق ماده ۱۱۲ قانون برنامه ششم توسعه و بند یک ماده ۶۸ قانون خدمات کشوری) است.

وی از بیکاری جوانان در خوزستان به عنوان یک معضل جدی یاد کرد و گفت: خوزستان دومین استان در تولید ناخالص ملی است و باید شرایط بیکاری در این استان تغییر کند تا با تلاش‌ها و اقداماتی که صورت می‌گیرد به کاهش آمار بیکاری در خوزستان منجر شود.

حاجتی، همچنین به مصوبات سال ۱۳۹۶ دولت برای کاهش مشکلات خوزستان اشاره ‌کرد و بیان کرد:با استفاده از این مصوبات بخش مهمی از مشکلات خوزستان به ویژه در زمینه شبکه برق برطرف شد که برای استان به عنوان یک دستاورد با ارزش به حساب می‌آید.

وی بهره‌مندی از این مصوبات دولت را برای ادامه تلاش‌ها به منظور کاهش مشکلات خوزستان ضروری خواند و گفت: برای اجرایی شدن بخشی از این مصوبات حمایت‌های بسیار خوبی از سوی دولت صورت گرفته است.

وی به اجرایی شدن طرح آبرسانی غدیر و برطرف شدن بخشی از مشکلات آب شهرهای اهواز، آبادان، خرمشهر و روستاهای پیرامونی آنها اشاره‌کرد و افزود: با حمایت‌هایی که توسط دولت و شخص رییس جمهوری انجام شد این طرح با موفقیت به بهره‌برداری رسیده است.

حاجتی، برنامه‌ریزی در راستای توسعه را امری ضروری دانست و گفت: با تلاش‌هایی که در سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان صورت گرفته برای همه بخش‌های توسعه‌ای برنامه تدوین شده و اجرایی شدن این برنامه‌ها مستلزم حمایت و توجه مسوولان استانی و ملی است.

مدیریت همزمان چالش‌ها و فرصت‌های موجود در خوزستان

رییس جدید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان نیز با بیان اینکه مزیت تمدن، نفت و شاه راه‌های ارتباطی همزمان در خوزستان وجود دارد گفت: بر این اساس می‌توان گفت که توسعه کشور درگرو توسعه خوزستان است.

مهرداد نیکو ادامه‌داد: با وجود چالش‌هایی که خوزستان دارد اما برطرف کردن بخشی از آنها باید از طریق اختیارات و منابع استانی،و بخش دیگر از طریق هماهنگی ملی برطرف شود.

وی بر پیگیری مسایل خوزستان از طریق چارچوب‌های مدیریتی و انتقال آنها به مسوولان ملی تاکید کرد و گفت: تبدیل ظرفیت‌های خوزستان به ارزش افزوده و بهره‌وری از آنها باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

رییس جدید سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان افزود: این سازمان، چالش‌ها و مشکلات خوزستان را با حمایت مسوولان استانی و ملی اولویت‌بندی و مورد پیگیری قرار خواهد داد.

در این آیین حکم محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه بودجه کشور در انتصاب مهرداد نیکو به عنوان رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان ابلاغ شد. پیش از این حاجتی به مدت بیش از ۶ سال ریاست این سازمان را بر عهده داشت.

گفته می‌شود حاجتی قرار است به‌عنوان مدیرعامل سازمان هدفمندی یارانه‌ها منصوب شود.

برچسب ها: خوزستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار