کد خبر: ۹۴۳۶۹۵
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۴ 24 February 2021

استاندار خوزستان گفت: مرکز دیسپاچینگ (رصدخانه) آب و انرژی سازمان آب و برق خوزستان از قوی‌ترین سیستم‌های کنترل ورودی و خروجی سدها است.

مرکز دیسپاچینگ (رصدخانه) آب و انرژی سازمان آب و برق خوزستان از قوی‌ترین سیستم‌های کنترل است
به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق، قاسم‌سلیمانی دشتکی در حاشیه بازدید از مرکز دیسپاچینگ (رصدخانه) آب و انرژی سازمان آب و برق خوزستان، اظهار داشت: یکی از معضلات خوزستان که در سال‌های خشکسالی و ترسال دچار آن می‌شود و واقعاً بر زندگی مردم بسیار اثرگذار است، بحث کنترل خروجی و ورودی سدها است.

وی افزود: از آنجایی که ما در آستانه فرارسیدن فصل بهار و بارندگی‌ها هستیم برای بررسی آخرین وضعیت سدهای موجود در استان خوزستان و روان‌آب‌ها و میزان دبی‌آب موجود و پیش‌بینی‌ها و دیدگاه‌های کارشناسان در ارتباط با احتمالات آینده از مرکز دیسپاچینگ (رصدخانه) آب و انرژی سازمان آب و برق خوزستان بازدید داشتیم که این مجموعه یک سیستم بسیار قوی الکترونیک و مانیتورینگ تعریف کردند که بتواند از سرچشمه تا انتهای ورودی آب‌ها را تحت کنترل قرار دهد و طغیان‌های رودخانه‌ها و مسیرهای سیلاب و آب‌روان‌ها را رصد و مدیریت کند.

نماینده عالی دولت در استان بیان کرد: خوشبختانه سیستم الکترونیکی این مرکز بطور کامل بهره‌برداری رسیده و تعدادی متخصص جوان مسلط هرکدام در حوزه مختلف مدل‌های هشتگانه در حال تلاش برای کنترل مسائل مربوط به این بخش هستند.

او ادامه داد: امیدوارم این سیستم موفق که بر اساس بروزترین تکنولوژی تعریف شده و پیش‌بینی‌های دقیق را برای جلوگیری از خسارات در دسترس قرار می‌دهد تا استان و مردم دچار خساراتی نشوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار