رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: ۲ مرد جوان در شهرستان دزفول به کرونای جهش یافته انگلیسی مبتلا شدند.
کد خبر: ۹۴۲۶۶۴
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۱ 21 February 2021

علی قمیشی افزود: ۲ نفر از بیماران دزفول با تشخیص بالینی متخصص، مشکوک به کرونای جهش یافته انگلیسی بودند که تست آنها به انستیتو پاستور تهران ارسال و نتیجه مثبت اعلام شد.

وی با بیان اینکه این بیماران اکنون در بیمارستان بزرگ دزفول بستری هستند، گفت: با وجود این بیماران، احتمال وجود تعداد بیشتری بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی در دزفول وجود دارد.
فرماندار ویژه دزفول نیز با بیان اینکه شیوع کرونای انگلیسی در دزفول جدی است، افزود: در صورت ابتلای افراد به کرونای انگلیسی ۵۰ درصد ریه آنها درگیر می‌شود.
علی فرهمندپور افزود: برای درمان بیماران کرونایی فقط بیمارستان بزرگ دزفول در نظر گرفته شده که ۷۰ درصد ظرفیت بخش یک کرونایی این بیمارستان تکمیل شده و ۲ بخش دیگر نیز آماده خدمات رسانی است البته ۲ مرکز دیگر نیز برای درمان و بستری بیماران کرونایی دزفول در نظر گرفته شده تا در صورت بحرانی شدن شرایط از این مراکز استفاده شود.
وی با بیان اینکه هفته گذشته آمار استفاده از ماسک در دزفول ۸۵ درصد بود، ادامه داد: هرچه آمار استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بالا رود آمار ابتلا به کرونا کاهش می‌یابد.
فرماندار دزفول گفت: هوای مطبوع، ورود مسافر، خروج مردم از شهر و وجود فرودگاه در دزفول از جمله عواملی هستند که باعث شیوع کرونا در این شهرستان شده‌اند.
وی ساده انگاری مردم را در شیوع کرونا موثر دانست و گفت: برخی افراد با وجود مشاهده علائم بیماری به بیمارستان مراجعه نمی‌کنند و با ۶۰ یا ۷۰ درصدی درگیری ریه به بیمارستان مراجعه می‌کنند.
شهرستان دزفول در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار