تاسیسات ایمنی و آتش‌نشانی مرکز سوخت‌گیری هواپیمایی فرودگاه بین‌المللی شهید قاسم سلیمانی اهواز روز یکشنبه با حضور جمعی از مسوولان محلی به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۹۴۲۶۶۱
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۷ 21 February 2021

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خوزستان(اهواز) در آیین بهره‌برداری از این طرح ایمنی فرودگاهی گفت: برای خرید و نصب تجهیزات آتش نشانی سوخت‌گیری هواپیمایی فرودگاه بین‌المللی شهید سلیمانی ۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
نعمت‌اله نجفی بیان کرد: این مجموعه شامل چهار مخزن ذخیره سازی آب به میزان ۲۳۰هزار لیتر ، پمپ فشار قوی و تجهیزات ایمنی است.
وی افزود: با بهره‌برداری از این طرح ، ضریب ایمنی مرکز سوخت گیری هواپیمایی فرودگاه بین‌المللی شهید سلیمانی اهواز ارتقا یافته و در صورت بروز آتش سوزی در تاسیسات سوخت گیری ، آتش در کوتاه ترین زمان مهار خواهد شد.
در حاشیه بهره‌برداری از تاسیسات آتش نشانی مرکز سوخت گیری هواپیمایی فرودگاه بین المللی شهید سلیمانی اهواز ، تمرین مهار آتش در این مرکز با موفقیت انجام شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان نیز با بیان اینکه فرودگاه بین‌المللی شهید سلیمانی اهواز از فرودگاه‌های مهم کشور با ترافیک بالا است گفت:راه‌اندازی تاسیسات ایمنی و آتش نشانی مرکز سوخت گیری هواپیمایی ، زمان مدیریت حوادث احتمالی را کوتاه خواهد کرد و از بروز خسارات به سایر تاسیسات این فرودگاه جلوگیری خواهد کرد.
فاضل عبیات افزود: تجهیزات فرودگاه بین المللی شهید سلیمانی اهواز منطبق با استانداردهای جهانی است که راه‌اندازی تاسیسات ایمنی و آتش نشانی سوخت گیری هواپیمایی فرودگاه یکی از شاخص های مهم کارکردی فرودگاه است که با همکاری و تعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خوزستان و اداره کل فرودگاه‌های خوزستان اجرایی شده است.

روزانه ۵۲ پرواز در فرودگاه بین المللی شهید سلیمانی اهواز انجام می‌شود که از این نظر رتبه سوم کشوری را دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار