رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز از بستری شدن ۹۰۲ بیمار کرونایی در بیمارستان های خوزستان خبر داد.
کد خبر: ۹۴۱۹۴۱
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۱ 18 February 2021

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز از بستری شدن ۹۰۲ بیمار کرونایی در بیمارستان های خوزستان خبر داد.

دکتر فرهاد ابول نژادیان پنجشنبه در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: از این تعداد ۶۷۵ بیمار در بخش های عادی و ۲۲۷ بیمار در بخش مراقبت های ویژه ما بستری هستند که از این افراد ۳۹ بیمار اینتوبه ای هستند.

وی افزود: هر چقدر آمار مبتلایان ما در بخش های ویژه بیشتر شود تعداد بیماران اینتوبه ای بالاتر خواهد رفت لذا از هم استانی های عزیز خواهش می کنم که با حوزه بهداشت و درمان بیشتر همکاری کنند تا با لطف خداوند بتوانیم هر چه سریعتر این روزها را سپری کنیم.

مردم دید و بازدیدها را کمتر کنند

فرمانده عملیات مدیریت کرونا در استان گفت: انتظار داریم که هم استانی های عزیز دید و بازدیدهای خود را کمتر کنند و هر گونه علائم بیماری را کرونا محسوب کرده و به مراکز درمانی مراجعه کنند تا آمار مبتلایان ما کاهش پیدا کند.
متاسفانه برخی از هم استانی های ما در مراسم شلوغ عروسی و عزا شرکت می کنند که بسیار خطرناک است.

وی با بیان اینکه در شهرستان کارون بیماریابی خوبی انجام دادیم و امیدواریم مردم این منطقه نکات بهداشتی را به طور جدی رعایت کنند افزود: قطعا اگر مردم یک یا ۲ هفته محدودیت‌ها را تحمل کنند می توانیم پیک سوم بیماری را کنترل کنیم.

در شهرستان هویزه روزانه ۶۰ تا ۷۰ بیمار شناسایی می‌شود

ابول نژادیان گفت: در شهرستان کارون ۳۸ درصد موارد ابتلا در خانواده‌ها اتفاق می‌افتد و ۲۶ درصد موارد انتقال بیماری از طریق ترددهای مکرر درون شهری است لذا مردم باید از خریدهای غیرضروری بپرهیزند و از حمل و نقل عمومی کمتر استفاده کنند همچنین تا جایی که امکان دارد کارهای خود را به صورت الکترونیکی و غیرحضوری انجام دهند.

وی بیان کزد: در شهرستان هویزه روزانه ۶۰ تا ۷۰ بیمار شناسایی می‌شود و این آمار روند افزایشی دارد. همچنین در شهرستان خرمشهر از بیستم بهمن ماه روزانه ۴۰ بیمار شناسایی می شود که در حال حاضر روند صعودی دارد.

تردد در هسته مرکزی اهواز همچنان ادامه دارد

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز افزود: با وجود اینکه در هسته مرکزی شهر اهواز محدودیت ها شدیدی اعمال شده است اما مردم خودرو خود را در فاصله دورتری قرار می دهند و پیاده به سمت مرکز شهر می روند.

وی گفت: ما نگران سلامتی مردم هستیم و از آنها خواهش می کنم به خاطر حفظ جان خود با حوزه بهداشت و درمان استان همکاری کنند. همچنین تا حد امکان به بازار نرفته و در خانه بمانند تا وضعیت بهتر شود.

وی عنوان کرد: پیک سوم بیماری در شادگان نسبت به پیک اول و دوم به مراتب بیشتر است. در پیک دوم روزانه ۱۰ تا ۱۵ بیمار در شادگان داشتیم اما در پیک سوم تعداد بیماران با شیب تندی در حال افزایش است و شرایط بسیار سختی در این منطقه وجود دارد.

وضعیت شهرستان باوی در روزهای آینده قرمز می شود

ابول نژادیان با اشاره به اینکه احتمال قرمز شدن شهر باوی در روزهای آینده وجود دارد گفت: پیک سوم بیماری در این منطقه از روز دهم بهمن ماه شروع شده و با شیب تندی در حرکت است که از مردم این منطقه خواهش می‌کنم در خانه‌های خود مانده و کمتر در خیابان ها تردد کنند.

وی گفت: در این شهرستان ۲۴ درصد موارد ابتلا به بیماری در دید و بازدیدها شکل گرفته، ۲۲ درصد موارد بیماری تز ترددهای درون شهری و ۱۸ درصد عامل بیماری از تجمعات خانوادگی و دورهمی ها است.

وی افزود: عمده مشکلات ما در شهرستان باغملک، برگزاری مجالس تحریم با تعداد زیاد است که انتظار داریم این تجمعات مدیریت شود.

۵۵ درصد بیماران کرونایی در استان مرد و ۴۵ درصد زن هستند

فرمانده عملیات مدیریت کرونا در استان بیان کرد: ۵۵ درصد بیماران کرونایی در استان مرد و ۴۵ درصد زن هستند همچنین ۷۸ درصد از مبتلایان بیماری زمینه ای ندارند.

ابول نژادیان افزود: ۳۰ درصد از مبتلایان استان زنان خانه دار، ۱۴ درصد کارمند یا کارگر، پنج درصد معلم، دانش آموز و دانشجو و ۹ درصد پرسنل بهداشت و درمان می باشند.

وی ادامه داد: در اواسط دی ماه در برخی از روزها آمار فوتی در استان نداشتیم اما با بالا رفتن آمار مبتلایان از یازدهم بهمن، روند فوتی ها نیز افزایش یافت.

به گفته وی ۶۰ درصد موارد فوت استان مرد و ۴۰ درصد دیگر را زنان تشکیل می دهند همچنین میانگین سنی فوت شده‌ های استان ۶۷ سال بوده و بیشترین فوتی ها در سنین ۶۰ تا ۷۴ سال اتفاق افتاده است.

در شبانه روز گذشته یک هزار و ۱۰۴ بیمار شناسایی شدند

ابول نژادیان گفت: در شبانه روز گذشته حدود ۶ هزار تست انجام دادیم و یک هزار و ۱۰۴ بیمار شناسایی شدند که ۱۹ درصد از نمونه ها مثبت بودند.

وی اظهار داشت: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۷۸۲ مراجعه کننده به بیمارستان های استان داشتیم که ۲۰۲ نفر در بیمارستان‌ها بستری شدند و در مجموع ۱۱ درصد از مراجعه کنندگان به بیمارستان ها بستری شده‌اند.

قدرت کشندگی ویروس جهش یافته انگلیسی ۵۰ درصد بیشتر است

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز افزود: سرعت انتشار ویروس جهش یافته انگلیسی ۵۰ تا ۷۰ درصد بالاتر از ویروس قبلی است و قدرت کشندگی آن ۵۰ درصد بیشتر است لذا انتظار داریم که مردم دستورالعمل های بهداشتی را به خوبی رعایت کنند و با ستاد مدیریت کرونا در استان همکاری کنند.

در حال حاضر ۱۱ شهرستان استان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار