رییس مجمع نمایندگان خوزستان گفت: مدیران غیربومی ۲۸ شرکت از ۳۰ شرکت پتروشیمی در خوزستات را مدیریت می‌کنند.
کد خبر: ۹۴۱۹۳۹
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۹ 18 February 2021

سید کریم حسینی روز پنجشنیه در آیین تکریم و معارفه استاندار خوزستان در سالن‌امام رضا (ع) شرکت نفت اهواز اظهار داشت: در حوزه مدیریت، مدیران و جوانان مستعدی در استان داریم که ضرورت دارد به فرزندان خوزستان اختصاص یابد.
وی اشتغال جوانان استان را از موضوعات مهم استان مطرح کرد و گفت: آزمون استخدامی مربوط به خوزستان باید متعلق به جوانان‌بومی این‌ استان باشد و نباید این مساله به یک دغدغه برای جوانان ما تبدیل شود.
رییس مجمع نمایندگان خوزستان با اشاره با ظرفیت‌های خوزستان در تمامی حوزه‌ها گفت: نقطه ضعف خوزستان عدم استقبال صحیح از سرمایه گذار بخش خصوصی در استان است.
وی مشکل اصلی خوزستان را در بخش آب و فاضلاب عنوان کرد و گفت: همیشه باید پیگیر مسایل آب در استان باشیم و به آن بپردازیم چرا که در همه شهرستان‌های استان با تنش آبی رو به رو هستیم‌
حسینی افزود: آب، سرمایه ملی است و متعلق به کل کشور است اما تا زمانی که مساله خوزستان آب شرب، آب کشاورزی و حق آبه رودخانه است انتقال آب برای ما خط قرمز محسوب می شود.
وی انتقال آب را عامل جدی در خسارت رسیدن به کشاورزی و مانع توسعه استان دانست و تصریح کرد: در حال حاضر انتقال آب از خوزستان توجیه علمی و منطقی ندارد.
رییس مجمع نمایندگان خوزستان مشکلات شبکه فاضلاب و آبگرفتگی، حوزه کشاورزی و فاز دوم طرح مقام معظم رهبری به عنوان یکی طرح که موجب رونق اقتصادی و ایجاد اشتعال می شود را از جمله موضوعات محوری استان اعلام کرد.
وی گفت: توجه به همه اقوام در خوزستان یک اصل است و باید از نقطه نظرات علما، اساتید، نخبگان و کسانی که می‌توانند راهکار ارایه دهند استفاده کرد و باید برای توسعه استان با توجه به اصل هم افزایی مسیر را ادامه دهیم.
وی با اشاره به اینکه مطالبات خوزستان از نفت به حق است افزود: در جلسه‌ای با وزیر نفت اعلام کردیم که خوزستان از حق سه درصد نفت بهره‌مند نیست و پیشنهادی برای تشکیل صندوق توسعه خوزستان را از سوی وزارت نفت ارائه دادیم تا با اولویت‌بندی نسبت به رفع مشکلات این استان اقدام شود.
حسینی صیانت از آرا و برگزاری انتخابات باشکوه ریاست جمهوری در خوزستان را از جمله وظایف مهم استاندار عنوان کرد و گفت: فعالان سیاسی خوزستان در مورد انتخابات قبلی گلایه‌هایی داشتند که امیدوارم استاندار جدید در انتخابات آتی نسبت به رفع این گلایه‌ها و دغدغه‌ها اقدام کند.
وی گفت: به رغم همه خدماتی که نظام جمهوری اسلامی برای استان خوزستان داشته است اما هنوز در این استان ما از بدیهیات و مسایل ابتدایی صحبت می‌کنیم‌از این رو زیبنده کشور و مسئولان نیست که امروز نمایندگان‌استان صحبت‌های ۲۰ سال پیش را تکرار کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار