مدیرکل استاندارد خوزستان گفت: طرح نظارتی ویژه ایام نوروز در بازار‌های استان خوزستان از سوی کارشناسان اداره استاندارد در حال اجرا است.
کد خبر: ۹۴۱۶۵۰
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۲ 17 February 2021

رضا قیصی پور مدیرکل استاندارد خوزستان گفت: طرح نظارتی ویژه بازار ایام نوروز، با اولویت تمرکز بر عرضه مواد غذایی و کشاورزی، بهداشتی و سلولزی و لوازم برقی و الکتریکی استاندارد در دستورکار اداره کل قرار گرفته است.

او با بیان اینکه در قالب این طرح نظارت بر کیفیت محصولات ارائه شده در نمایشگاه‌های بهاره (در صورت برگزاری) نیز پیش بینی شده است، افزود: روزانه ۵ اکیپ از کارشناسان این اداره کل اقدام به بازرسی و نمونه برداری اقلام مختلف در سطح بازار می‌کنند و درصورت مشاهده کالای غیر استاندارد اقدام به جمع آوری و توقیف آن خواهند کرد.

قیصی پور بیان داشت: همچنین با هدف اجرای طرح حمایت از مصرف کننده و اهمیت به حقوق مصرف کنندگان، وزن اجناس نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت و واحد‌های متخلفی که با کم فروشی قصد تضییع نمودن حقوق مصرف کننده را داشته باشند ضمن توقیف محصولات به مراجع قانونی ذیصلاح جهت سیر سایر مراحل قانونی معرفی خواهند شد.

مدیرکل استاندارد خوزستان در پایان به همشهریان و هم استانی‌ها توصیه کرد هنگام خرید هر محصولی به تاریخ تولید، تاریخ انقضاء، نشان استاندارد، کد ۱۰ رقمی مندرج در ذیل نشان استاندارد و سالم بودن بسته بندی محصول توجه داشته و هرگونه مورد مشکوک را با سامانه ۱۵۱۷ این اداره کل در میان بگذارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار