سرپرست فرمانداری شادگان گفت: ظرفیت انجام تست‌ تشخیص بیماری کووید ۱۹ در این شهرستان با اجرای طرح جامع محدویت‌ ستاد ملی مقابله با کرونا چهار برابر افزایش یافت.
کد خبر: ۹۴۱۶۴۶
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۸ 17 February 2021

امید صبری‌پور اظهار داشت:با افزایش تست‌های تشخیص بیماری کووید ۱۹ در شادگان ۲۵۰ فرد مبتلا به این بیماری در سه روز اخیر در این شهرستان شناسایی شدند و ۴۳ نفر از این افراد در بیمارستان بستری شدند.

سرپرست فرمانداری شادگان با بیان اینکه بسیاری از افرادی که مبتلا به کرونا می‌شوند در بیمارستان بستری نیستند بلکه بدون علائم یا با علائم خفیف هستند گفت: از ۴۵ نفر بستری در بیمارستان در این شهرستان هیچکدام در بخش مراقبت‌های ویژه بستری نیستند.

صبری‌پور بیان کرد: این افراد به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در ۲ هفته گذشته به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شدند و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در این شهرستان شمار مبتلایان تا ۱۰ روز آینده روند کاهشی خواهد شد.

وی از کاهش محسوس رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اصناف شادگان انتقاد کرد و گفت: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اصناف و برخی ادارات به دلیل ساده انگاری مردم به ۱۳ درصد کاهش یافت که با اقدامات فرهنگی در سطح شهر این میزان در سه روز گذشته به ۷۰ درصد رسید و با ادامه این روند شادگان از شرایط بحرانی خارج خواهد شد.

سرپرست فرمانداری شادگان به معرفی ۲ مدیر دستگاه دولتی به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی به مراجع قضایی اشاره کرد و افزود:برای کنترل بیشتر بیماری کووید ۱۹ از امروز (چهارشنبه) ورودی و خروجی شهرستان شادگان بسته خواهد شد و اجازه ورود و خروج به خودروها داده نمی‌شود.

وی افزود: برای قرنطینه افراد ابتلا به کرونا نیازمند پشتیبانی از سوی مرکز استان خوزستان و حتی کشور هستیم تا با رفع نیازهای آنان مانع از گسترش بیشتر بیماری در سطح شهرستان باشیم.

صبری‌پور با بیان اینکه این شهرستان در وضعیت قرمز از لحاظ شیوع ویروس کرونا قرار دارد، گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده بیشترین دلیل ابتلای افراد به بیماری کووید ۱۹ در شهرستان شادگان حضور در مهمانی‌ها، دورهمی خانوادگی و مراسم ختم و عروسی بوده است.

شهرستان شادگان زیر نظر دانشکده علوم پزشکی آبادان قرار دارد و اهالی آن از خدمات بهداشتی و درمانی این دانشکده بهره‌مند هستند.

شهرستان شادگان با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در فاصله ۷۰ کیلومتری اهواز مرکز استان خوزستان قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار