استاندار جدید خوزستان اولویت این استان در شرایط فعلی را مهار کرونا در استان عنوان کرد و گفت: شرایط وخیم شده و تعدادی از شهرهای خوزستان در وضعیت قرمز و نارنجی قرار دارند.
کد خبر: ۹۴۱۳۱۳
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۰ 16 February 2021

قاسم سلیمانی دشتکی اظهار داشت: افتخار می کنم که خداوند توفیق داد تا خدمتگزار کوچکی در نظام جمهوری اسلامی برای مردم باشم و قطعا برای توسعه استان خوزستان تلاش خواهم کرد.

مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند

وی افزود: در این روزها که وضعیت استان به لحاظ شیوع کرونا نگران کننده است بیشترین دغدغه ما موضوع کرونا بوده و برای بهتر شدن وضع استان تلاش می کنیم این در حالی است که چندی پیش وضعیت همه شهرهای استان به حالت آبی درآمده بود.

استاندار خوزستان گفت: با توجه به اینکه در خوزستان وابستگی طایفه ای و قبیله ای وجود دارد و به هنگام عزا و عروسی دور همی ها برگزار می شود به طور ناخواسته ده‌ها نفر دچار بیماری شده و خدای ناکرده منجر به فوت عده ای می شود لذا من خواهش می کنم در مرحله اول پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کرده و در اجتماعات نیز شرکت نکنند.

۲ روز آینده مراسم تودیع و معارفه برگزار می شود

وی ادامه داد: قرار است ظرف ۲ روز آینده نشست معارفه استاندار خوزستان برگزار شود لذا از مردم تقاضا دارم با توجه به شرایط کرونا، به فکر استقبال نباشند و هزینه خرید پلاکارد و گل را به نیازمندان بدهند.

سلیمانی دشتکی بیان کرد: با توجه به اینکه ۲، سه هفته آینده فصل بودجه است باید برنامه ریزی لازم برای تخصیص اعتبارات آخر سال و تدوین بودجه ۱۴۰۰ در راستای اولویت های استان مثل مشکلات سیستم فاضلاب و روان آب های سطحی انجام شود و تصمیم درستی در این خصوص گرفته شود.

وی با بیان اینکه دولت باید توجه ویژه ای به خوزستان داشته باشد گفت: لازم است بخشی از درآمد نفت در بودجه ۱۴۰۰ کشور برای رفع مشکلات زیرساختی و توسعه استان اختصاص داده شود.

استاندار خوزستان به دیدار خود با دبیر شورای امنیت ملی و جمعی از نمایندگان مجلس استان اشاره کرد و گفت: در این دیدارها در خصوص مشکلات و راه های توسعه استان، جذب اعتبارات بیشتر و تعامل با مسئولان ملی گفت و گو شد.

مشکلات خوزستان با هم افزایی برطرف می شود

وی با بیان اینکه مشکلات استان با هم افزایی برطرف خواهد شد گفت: معتقدم باید یک هم افزایی بین نماینده ولی فقیه در استان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و خبرگان و دستگاه‌های حاکمیتی و امنیتی مثل سپاه، ارتش و نیروی انتظامی برقرار شود و همه برای برطرف کردن مشکلات مردم تلاش کنیم. همه باید یک صدا به دنبال توسعه استان باشیم و از اختلاف و حواشی پرهیز کرده و به متن بپردازیم.

قاسم سلیمانی دشتکی ۶۵ ساله، پیش از این استاندار ایلام بوده و در گذشته مسئولیت استانداری چهارمحال و بختیاری را بر عهده داشت. او جانشین غلامرضا شریعتی شد که از خرداد ۱۳۹۵ استاندار خوزستان بود.

شریعتی با حکم رییس جمهوری، به عنوان رییس سازمان ملی استاندارد ایران منصوب شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار