زمزمه‌ها و گزینه‌ های  زیادی از سوی نمایندگان و سیاسیون برای پیش برد اهداف خود مطرح است .ولی شواهد و قرائن حکایت از آن دارد دولت بدون توجه به خواست نمایندگان و سیاسیون گزینه خود یعنی علی حسین زاده معاون فعلی سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان را جدی ترین گزینه برای سکانداری ایلام انتخاب کرده است .
کد خبر: ۹۴۱۱۱۵
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷ 16 February 2021

تابناک ایلام مجتبی کاور :: در حالی به ماه‌های پایانی دولت تدبیر امید نزدیک می‌شویم که دولت با بی تدبیری تمام اقدام به تغییر مدیریت ارشد استان توسعه نیافته ایلام کرد ، تغییری که با واکنش‌های مختلف سیاسی و اجتماعی مواجه شد چرا که عده‌ای بعد از رفتن سلیمانی دشتکی خرسند وعده‌ای نیز نگران شدند که در ماه‌های پایانی دولت تکلیف برنامه‌ها و وعده‌های قاسم سلیمانی که برای توسعه استان داده بود چه خواهد شد؟

قاسم سلیمانی دشتکی در حالی استان ایلام را ترک کرد که هفته‌ها وماه ها ی پرتنشی با برخی از نمایندگان استان داشت که با وساطت امام جمعه ایلام و برخی سیاسیون تنش‌ها به حداقل رسید و علی الظاهر در افکار عمومی به گونه‌ای رفتار می‌کردند که همگام وهمراه هستند ولی زوایای پیدا وپنهان بیانگر ادامه داربودن تنشن ها به خاطر سهم خواهی نمایندگان در عرصه مدیریت استان بود که سلیمانی دشتکی تا آخرین روز مأموریت کاری خود بدون توجه به خواست آنها تمام قد از مدیران خود دفاع وحمایت کرد و مقتدرانه در مقابل خواسته برخی از نمایندگان ایستاد تا نشان دهد که تغییر مدیران کل و حتی برخی فرمانداران در حوزه اختیارات وی به عنوان نماینده عالی دولت است نه نمایندگان.

سلمانی دشتکی استانداری تند و مطالبه گر بودکه مدیران کل را با ارائه آمارهایی که خود آنها در جلسات ارائه می‌کردند به چالش می‌کشید و در آخر حرف خود را بر اساس تجربه کاری برای پیش برد امورات بر کرسی می‌نشاند ومدیران کل هم به ناچار برای حفظ سمت خود روزه سکوت در پیش می‌گرفتند!

حال با رفتن سلیمانی دشتکی شاهد لابی و تکاپو برخی از نمایندگان وسیاسیون برای به کرسی نشاندن مهره‌های خود برای سکان داری استانداری ایلام هستیم .

با این حال بعید می دانم دولت تدبیر وامید به خواست نمایندگان استان ایلام توجه چندانی داشته باشد، چرا که بعداز سال‌ها انتقاد نمایندگان، سیاسیون و … از عملکرد ضعیف غلامرضا شریعتی استاندار وقت خوزستان ،دولت بدون توجه ومشورت با نمایندگان خوزستان در کوتاه‌ترین زمان ممکن بر اساس حکم رئیس جمهور ،غلامرضا شریعتی را برای یک دوره چهار ساله به عنوان رئیس سازمان ملی استاندارد ایران منصوب و سلیمانی دشتکی را به عنوان استاندار جدید خوزستان منصوب کرد.

موضوعی که با واکنش نمایندگان استان خوزستان ،سیاسیون و رسانه‌ها محلی و حتی برخی کاربران فضای مجازی شد، ولی سلیمانی دشتکی بدون توجه به انتقادات مطرح شده با حمایت  هئیت دولت از امروز سکان هدایت استانداری خوزستان را به صورت رسمی به دست گرفت.

اما در طرف مقابل که استان ایلام باشد زمزمه‌ها و گزینه‌ های  زیادی از سوی نمایندگان و سیاسیون برای پیش برد اهداف خود مطرح است .ولی شواهد و قرائن حکایت از آن دارد دولت بدون توجه به خواست نمایندگان و سیاسیون گزینه خود یعنی علی حسین زاده معاون فعلی سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان را جدی ترین گزینه برای سکانداری ایلام انتخاب کرده است .

حال باید منتظر ماند که آیا نطق‌های مجمع نمایندگان ایلام در مجلس شورای اسلامی در خصوص مشکلات و موانع مدیریت‌ها در بحث انتخاب استاندار جدید مورد توجه هئیت دولت قرار خواهد گرفت یا دولت بدون توجه به خواست آنها گزینه خود را مأمور سکانداری استانداری ایلام خواهد کرد ؟

بیشتر بخوانید:

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Germany
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
سلام با شروع بکاردشتکی درخوزستان برای چند روزآینده وضعیت کرونا درآنجا که فعلا "قرمز است آبی میشود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار