رییس واحد پارازایلین پتروشیمی بوعلی سینا از بازسازی و ارتقای واحد ۸۰۰ این شرکت که ساخت آن بر پایه دانش شرکت‌های داخلی صورت گرفت، خبر داد.
کد خبر: ۹۴۰۶۴۴
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۵ 14 February 2021

علی نصاری رئیس واحد پارازایلین پتروشیمی بوعلی بازسازی و ارتقای واحد ۸۰۰ از پروژه‌های در دست اجرای پتروشیمی بوعلی سینا بوده که طراحی و ساخت آن با تکیه بر دانش شرکت‌های داخلی صورت گرفت که این پروژه شامل یک برج و ۲ کوره است.

او افزود: این پروژه متشکل از بزرگترین برج خاورمیانه بوده که هم اکنون از سوی یک شرکت داخلی در حال انجام است و همچنین ۲ عدد کوره ۸۰۰۱ و ۸۰۰۳ برای اولین بار از سوی متخصصان داخلی، طراحی و در حال ساخت است و انشاءالله در سال ۱۴۰۰ به اتمام خواهد رسید.

نصاری تصریح کرد: با راه اندازی واحد ۸۰۰، زنجیره تولید بوعلی سینا تکمیل می‌شود و محصول اصلی مجتمع به نام پارازایلین در واحد ۹۰۰ تولید خواهد شد، همچنین فاز دوم این پروژه شامل تخلیه و اصلاح داخلی و بارگیری مولکولارسیو‌های برج‌های جذب برای اولین بار بدون حضور کارشناسان خارجی، از سوی متخصصان داخلی درحال انجام است.

در ادامه علی مرساق محمدی از مهندسین شرکت پتروشیمی بوعلی در رابطه با ساخت و تعویض کاتالیست راکتور بیان داشت: وظیفه این برج جداسازی مخلوط زایلین‌ها از دیگر مواد هیدروکربنی است که بعد از جداسازی وارد برج‌های جذب شده و پارازایلین آن جدا می‌شود.

در گذشته ساخت کاتالیست این نوع راکتور در اختیار تنها چند شرکت خارجی بود که تهیه آن باعث خروج ارز از کشور می‌شد. ساخت این کاتالیست با تکیه بر دانش فنی داخلی، علاوه بر جلوگیری از خروج ارز از کشور، قابلیت رقابت با نمونه خارجی را نیز دارد.

درحالی که شرکت‌های خارجی به دلیل تحریم‌های ظالمانه و یکجانبه غرب علیه کشورمان حاضر به بازسازی واحد پارازایلن شرکت پتروشیمی بوعلی سینا نشده بودند، این پروژه بزرگ به دست متخصصان داخلی انجام شده و بیش از ۳ میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی‌ به همراه داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار