ریس مرکز بهداشت استان خوزستان گفت: وضعیت بستری و مبتلایان کرونا در شهرستان‌های اهواز و شادگان نگران کننده است.
کد خبر: ۹۳۹۸۸۰
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۷ 11 February 2021

سید محمد علوی که برای بررسی وضعیت کرونا در شادگان به این شهرستان سفر کرده روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: در روزهای اخیر با رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی متاسفانه شاهد خیز ناگهانی کرونا در خوزستان به ویژه در شادگان بودیم.

وی افزود: هم اکنون اهواز و شادگان تنها شهرستانهای خوزستان هستند که در وضعیت نارنجی کرونا قرار دارند که البته روند آن در شادگان شتابان و بیشتر است.

رییس مرکز بهداشت استان خوزستان گفت: برای کنترل این بیماری به مشارکت مردمی و هماهنگی‌ بین بخشی و دستگاه‌های دولتی نیاز است زیرا کنترل این بیماری فقط توسط وزارت بهداشت امکانپذیر نیست.

علوی با بیان اینکه جان مردم و جامعه هدف در خطر است، ادامه داد: در چند روز اخیر آمار بستری و افراد مبتلا به کرونا در خوزستان روند افزایشی به خود گرفته که آمار مرگ و میر ناشی از این بیماری را نیز افزایش خواهد داد.

وی افزود: وضعیت در شادگان بسیار نگران کننده است و باید مصوبات استانی ستاد مدیریت کرونا در این شهرستان با شدت بیشتری عملی شود تا در روزهای آینده شاهد کاهش تعداد مبتلایان و افراد بستری ناشی از کرونا در این شهرستان باشیم.

رییس مرکز بهداشت استان خوزستان گفت: علایم شناسایی ویروس کرونا در حال تغییر است لذا باید تا حد امکان نکات ایمنی را مورد توجه قرار دهیم.

وی افزود: ارگان‌های دولتی و حوزه بهداشت و درمان اقدام لازم برای مقابله و کنترل ویروس کرونا را انجام می‌دهند ولی آنچه مردم را درگیر این بیماری می‌کند رفتار آنان است.

وی بیان کرد: استان خوزستان در روزهای اخیر از وضعیت آبی به وضعیت زرد کرونایی رسید ولی پس از سه روز از وضعیت زرد برخی شهرستان‌ها به وضعیت نارنجی تغییر کرد.

علوی گفت: با توجه به شرایط شیوع کرونا از مردم تقاضا می‌شود با حساسیت لازم پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند و فقط در صورت ضرورت از منازل خود خارج شوند.

شادگان در جنوب خوزستان قرار دارد و در روزهای اخیر آمار مبتلایان و افراد بستری ناشی از کرونا در این شهرستان افزایش یافته است.

۶۰۷ هزار نفر در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان زیرپوشش دانشکده علوم پزشکی آبادان هستند.

برچسب ها: سید محمد علوی ، کرونا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار