مردم با مشکلات زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کنند و در فشار هستند، وضعیت بازار بسیار خراب است و قیمت‌ها با نوسان شدیدی روبرو است و باید در این زمینه مدیریت صورت بگیرد. افزایش‌ بی رویه و بی منطق قیمت ها اصلا خوشایند و مورد قبول نیست.
کد خبر: ۹۳۹۱۶۳
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۷ 09 February 2021

به گزارش تابناک قم، آیت‌الله علوی گرگانی در دیدار مهرداد بذرپاش رئیس دیوان محاسبات کشور، اظهار داشت: امام راحل فرمود که در هیچ کجا نگویید که نمی‌توانیم کاری را انجام دهیم چون سبب ناامیدی می‌شود بلکه هر کاری را با امید انجام دهید.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم افزود: همه کارها را با توکل به خدا و امیدواری انجام دهید و این موضوع سبب می‌شود خداوند رحمت خود را نازل کند و در کارها به شما کمک کند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه بیان کرد: یکی از اصحاب امام صادق(ع) به منصب استانداری یکی از مناطق خوزستان رسید، هنگامی‌که به محضر امام صادق(ع) رسید گفت که این منصب به من رسیده امام(ع) فرمود که نسبت به این موضوع خوشحال و از جهتی دیگر ناراحت شدم. امام صادق(ع) فرمود ازاین‌جهت خوشحالم که به این مسئولیت رسیدی چون از شاگردان ما هستی و کمک مردم می‌کنید و از جهت دیگر ناراحت هستم چون نگران این هستم که نتوانی حق را ادا کنی.

آیت‌الله علوی گرگانی گفت: مسئولیت بسیار سنگین است و باید از خدا بخواهید که در کار خود موفق باشید، باید کمال همت را به کار ببرید و با ناامیدی حرکت نکنید و از خدا بخواهید که مشکلات کشور را برطرف کنید.

معظم له با اشاره به گرانی و مشکلات جامعه افزود: مردم با مشکلات زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کنند و در فشار هستند، وضعیت بازار بسیار خراب است و قیمت‌ها با نوسان شدیدی روبرو است و باید در این زمینه مدیریت صورت بگیرد، نسبت به معیشت مردم توجه ویژه‌ای شود.

وی با انتقاد از گرانی غیرمنطقی و بی دلیل برخی کالا‌ها گفت: در گذشته هم نوسان قیمت اجناس و کالا‌ها را داشتیم، اماقابل پیش بینی بود، اما حالا افزایش‌ها بی رویه و بی منطق است که اصلا خوشایند و مورد قبول نیست.

مرجع عالی‌قدر جهان تشیع بابیان اهمیت بودجه مملکتی و مباحث پیرامون آن افزود: بودجه و نحوه مصرف بیت‌المال اهمیت زیادی دارد و باید مسئولان همکاری کنند تا بودجه درست تنظیم شود و در مقام اجرا هم صحیح اجرا شود، بعضاً بودجه‌ها در مواردی مصرف‌شده که اولویت مملکتی نیست و یا در غیر مسیر درست آن هزینه شده است که باید مراقبت و نظارت شود. اگر در موردی کاری خراب شد و هزینه غلط شد اصلاح آن سخت‌تر خواهد بود پس مراقبت را بیشتر کنید.

مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر اینکه مسئولین با کمک یکدیگر نواقص کشور را برطرف کنند، گفت: در این زمینه دقت بیشتری داشته باشید و با امید و برنامه‌ریزی مناسب در راستای رفع مشکلات کشور اهتمام داشته باشید.

وی بیان کرد: امید بسیار مهم است و اگر هر چیزی به رجا و امید الهی باشد خداوند کمک می‌کند، درآیات الهی آمده است که خداوند با افرادی است که نیت الهی و تقوا داشته باشند.

آیت‌الله علوی گرگانی خاطرنشان کرد: اگر تذکری به شما دادیم پشت تذکر ما را بگیرید و ما را تنها نگذارید، اگر پشت تذکر ما گرفته شود موفقیت ما بیشتر می‌شود ولی اگر نسبت به آن توجهی نشود و در عمل اقدامی صورت نگیرد بی‌فایده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار