۲ دستگاه از ۴ ترانسفورماتور پست مقسم 400/230 کیلو ولت آرنا وارد سایت پروژه فولاد خوزستان شد.
کد خبر: ۹۳۸۸۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۶:۱۰ 08 February 2021

صادق طاهری مدیر پروژه‌های برق در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی : یکی از گلوگاه‌های اصلی احداث پست برق مقسم ۴۰۰ آرنا، تهیه و حمل ترانس‌های بزرگ ۳۱۵ مگاولت آمپری آن بود که با یاری خداوند و پیگیری تمامی دست اندرکاران پروژه در نهایت، ۲ دستگاه از ۴ دستگاه ترانس آن ۱۷ دی‌ماه ۹۹ وارد سایت پروژه فولاد خوزستان شد.

وی افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌های پیشین و احداث زیربناهای مربوط به ترانس‌های قدرت به‌زودی در محل نهایی خود نصب خواهند شد. همچنین در روزهای آینده دو دستگاه دیگر نیز وارد سایت خواهند شد.

گفتنی است، ترانس‌های یادشده به‌وسیله تولید کننده داخلی (شرکت ایران ترانسفو) خریداری و بعد از انجام تست‌های کارخانه‌ای و حمل تجهیزات جانبی آماده‌سازی تمامی تجهیزات پست و راه اندازی، سال‌ها تامین کننده اصلی برق شرکت فولاد خواهند بود.

این گزارش حاکی‌است، این پروژه با سرمایه‌گذاری بیش از هزار میلیارد تومان، ظرفیت شبکه برق فولادخوزستان را به میزان ۶۵۰ مگاوات خواهد رساند و اعمال محدودیت‌های برق شرکت در فصل‌های گرم که سال‌ها است باعث کاهش تولید می‌گردد را تا حد قابل توجهی برطرف خواهند ساخت. همچنین با انتقال شبکه برق شرکت از شبکه ۲۳۰ به شبکه ۴۰۰ کیلو ولت سراسری باعث افزایش پایداری برق فولاد از یک سو و آزادسازی ظرفیت شبکه برق ۲۳۰ در پست‌های بالادستی، موجب افزایش ظرفیت آن شبکه برای مصارف دیگر استان و منطقه خواهد شد.

مدیر پروژه‌های برق فولاد خوزستان در پایان خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در سال ۱۴۰۰ این پست آماده بهره‌برداری خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار