دو مخزن گاز مایع پالایشگاه فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی با ظرفیت بارگیری ۸۰ هزار مترمکعب گاز مایع با ورق های شرکت فولاد اکسین خوزستان در دستورکار شرکت نفت و گاز پارس قرار گرفت.
کد خبر: ۹۳۸۸۴۴
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۵:۵۶ 08 February 2021

به گزارش روابط عمومی شرکت: در پی تولید انبوه ورق های محیط ترش خط لوله انتقال نفت گوره به جاسک در فولاد اکسین خوزستان و قطع وابستگی کشور به واردات این محصول استراتژیک، اینک ورق های تولیدی این شرکت با گریدهای A۵۱۶ و A۵۳۷ جهت آماده‌سازی چهار مخزن گاز مایع پروپان و بوتان پالایشگاه فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی با موفقیت مورد استفاده قرار گرفت و بار دیگر توانمندی اکسین در تکمیل زنجیره فولاد و نفت و گاز کشور بیش از پیش نمایان شد.

لازم به ذکر است تا قبل از این رویداد، ورق های مورد نیاز این مخازن کاملا وارداتی از کشورهایی نظیر چین، اروپا و کره جنوبی وارد می شد که در سال جهش تولید بومی سازی این ورق ها توسط اکسین در کشور محقق گردید.

محمد مشکین فام مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس این موفقیت را حاصل هماهنگی ویژه میان پیمانکار اجرایی، پیمانکار اصلی و کارفرمای طرح دانست و گفت: با پیگیری‌های انجام‌شده در رفع مسائل مالی و تأمین کالاهای مورد نیاز، مخازن پروپان و بوتان شمالی که برنامه راه‌اندازی آنها برای آخر امسال مقرر شده بود، زودتر از برنامه تعیین‌شده به نتیجه رسید و شاهد ورود گاز به این دو مخزن بودیم.

وی با بیان اینکه پس از مرحله سردسازی گاز، بارگیری مخزن پروپان با ظرفیت ۴۵ هزار مترمکعب و مخزن بوتان با ظرفیت ۳۵ هزار مترمکعب آغاز می‌شود، افزود: این دو مخزن در مجموع با ظرفیت بارگیری ۸۰ هزار مترمکعب گاز مایع (ال‌پی‌جی) راه‌اندازی شدند.

مشکین‌فام، تکمیل ساخت و انجام عملیات راه‌اندازی دو واحد باقیمانده استحصال گوگرد را از دیگر اقدام‌های پایانی در پالایشگاه فازهای ۲۲تا ۲۴ پارس جنوبی عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه استحصال کامل گوگرد در دو واحد از پیش راه‌اندازی‌شده این طرح محقق شده بود، به‌زودی با عملیاتی شدن این دو واحد، چهار واحد استحصال گوگرد این طرح به‌طور کامل به بهره‌برداری می‌رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار