رییس سازمان جهادکشاورزی خوزستان گفت: ۴۱ طرح بخش کشاورزی در مناطق مختلف خوزستان در دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۹۳۸۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۴ 06 February 2021

خدارحم امیری زاده  افزود: از مجموع طرح‌های کشاورزی که در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد ۳۳ طرح شامل ساخت گلخانه سبزی و صیفی، پرورش ماهیان خاویاری، گاومیش داری،سورتینگ مرکبات و ذخیره سازی و نگهداری مواد غذایی، فرآوری و بسته بندی زنبور عسل ، پرواربندی گوسفند ، تولید رب گوجه و انواع مربا است.

وی بیان اینکه هشت طرح نیز در زمینه اجرای کانال آبیاری ، لایروبی انهار، بهسازی کانال ، احداث و مرمت بازسازی جاده‌های بین مزارع و عملیات مرمت، احداث و احیای قنات‌ها است ادامه داد: برای اجرای این طرح‌ها که در شوش، دزفول، اندیمشک، لالی، باغملک، رامشیر، باوی ، گتوند، اهواز و شادگان اجرا شده بیش از ۱۰۵ میلیارد ریال از اعتبارات سرمایه‌ای و تسهیلات بانکی هزینه شده است.

امیری زاده افزود:با بهره‌برداری از این طرح‌ها برای ۲ هزار و ۶۹۲ نفر به طور مستقیم و هشت هزار و ۶۱ نفر به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد شده است.

این طرح‌ها قرار است در روزهای آینده به صورت همزمان از طریق ویدیو کنفرانس به بهره‌برداری برسد.

استان خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۲میلیون تن محصولات کشاورزی ، باغی ، دامی ، طیور ، تخم مرغ ، عسل و محصولات لبنی به ارزش بیش از ۲۹۰هزار میلیارد ریال رتبه نخست کشوری را دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار