رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به افزایش ۴۸ درصدی بیماران کرونایی خوزستان در یک هفته اخیر گفت: موارد بستری هم ۵۰ درصد افزایش داشته و همین امر افزایش فوتی‌های ناشی از ویروس کرونا در روزهای آینده را محتمل کرده است.
کد خبر: ۹۳۸۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۸ 06 February 2021

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به افزایش ۴۸ درصدی بیماران کرونایی خوزستان در یک هفته اخیر گفت: موارد بستری هم ۵۰ درصد افزایش داشته و همین امر افزایش فوتی‌های ناشی از ویروس کرونا در روزهای آینده را محتمل کرده است.

 فرهاد ابول‌ نژادیان عصر شنبه در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا در خوزستان که در محل استانداری برگزار شد، اظهار داشت: روند افزایش بیماران بستری در بیمارستانهای خوزستان شیب تندی دارد به گونه ای که اکنون ظرفیت بیمارستان رازی اهواز تکمیل شده است و بیمارستان‌های گلستان، امیرالمومنین(ع) و سینا اهواز هم به چرخه پذیرش بیماران مبتلا به کرونا اضافه شدند.

وی گفت: همچنین میزان مراجعه بیماران کرونایی به بیمارستان آیت‌الله طالقانی آبادان و بیمارستان دزفول هم رو به افزایش است.

وی افزود: در هفته گذشته موارد فوت نسبت به هفته قبل از آن ۱۲ درصد افزایش داشته و با توجه به شیب بیماری و افزایش بستری ها، این میزان رو به افزایش است لذا مردم باید بیش از گذشته پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برخی شهرستان‌های استان موجب شده که شتاب بروز بیماری بالاتر برود افزود: بررسی‌های اخیر نشان می‌دهد تعدادی از مردم با حضور در تالارهای عروسی به این بیماری مبتلا شده‌اند به همین دلیل مردم در چنین مراسمی حضور پیدا نکنند.

وی عنوان کرد: در هفته گذشته موارد بیماری نسبت به هفته قبل از آن، در دشت آزادگان هزار و ۱۸۰ درصد افزایش یافته یعنی تقریباً ۱۲ برابر شده است. همچنین روند شیوع بیماری در هویزه ۵۸۳ درصد، دزفول ۷۲ درصد، اندیمشک ۱۴۰ درصد، لالی ۵۰۰ درصد و اندیکا ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

ابول نژادیان ادامه داد: روند بروز بیماری در هفتکل ۲۲۹ درصد، شوشتر ۸۴ درصد، حمیدیه ۲۰۰ درصد، اهواز ۱۰۱ درصد، کارون ۴۶۸ درصد، شادگان ۸۰ درصد، خرمشهر ۲۴ درصد، آبادان ۱۴۰ درصد، ماهشهر ۲۴۷ درصد، بهبهان ۳۹ درصد، آغاجاری هزار درصد، امیدیه ۴۲ درصد، رامشیر ۶۰۰ درصد، باغملک ۱۰۶ درصد، ایذه ۱۲ درصد، هفتکل ۲۲۹ درصد، باوی ۹۰ درصد، هندیجان ۱۰۰ درصد و رامهرمز ۴۴ درصد افزایش یافته است.

وی گفت: در یکی از شهرهای استان، ۵۴ درصد علت ابتلا بر اثر تردد مکرر درون شهری بوده است. همچنین دید و بازدیدهای خانوادگی یکی از علت‌های اصلی ابتلا در هفته گذشته بود لذا علاوه بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، باید دید و بازدیدها به حداقل برسد و از مردم می خواهیم تا حد امکان از منزل خارج نشوند تا پیک تابستان را مجددا تجربه نکنیم.

استان خوزستان تا 10 روز پیش از لحاظ رنگ بندی کرونایی جزو استانهای آبی( کم خطر) بود که به یکباره این وضعیت تغییر و در حال حاضر بیشتر شهرهای استان به رنگ زرد در آمده اند و در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی احتمال نارنجی و قرمز شدن آن وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار