عقب ماندگی و عقب افتادگی ها و مشکلات ریشه ای خوزستان بخصوص شهر اهواز ریشه در بی توجهی مسئولان ملی و گماردن افراد بی تعصب به زیست خوزی دارد و تا این معادله تغییر نکند نباید انتظار رفع بنیادین مشکلات مردم را داشت.
کد خبر: ۹۳۵۹۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۷ 28 January 2021

استفاده از ظرفیتها و پتانسیلهای محلی و منطقه ای در علم مدیریت یکی از مهمترین استراتژی های توسعه بشمار می رود و به این مهم در بیشتر دنیا نگاه ویژه ای می شود زیرا خروجی آن عواید زیادی برای رفاه مردم دارد.
در خوزستان به علت کثرت منابع طبیعی چشم مدیران غیر بومی برای تبدیل این منابع عمومی به منافع شخصی در کمین است و همواره برای بدست گرفتن پستها و سمتهای این جغرافیا در تکاپو هستند.
عقب ماندگی و عقب افتادگی ها و مشکلات ریشه ای خوزستان بخصوص شهر اهواز ریشه در بی توجهی مسئولان ملی و گماردن افراد بی تعصب به زیست خوزی دارد و تا این معادله تغییر نکند نباید انتظار رفع بنیادین مشکلات مردم را داشت.
به عبارت دیگر همان گونه منابع طبیعی استان نظیر نفت، گاز، آب و… ملی هستند و همه ی هم وطنان عزیزمان از آنها بهره مند هستند مشکلات این خطه نیز مانند منابع ان می بایست ملی دیده شود و اعتبارات ملی به آنها اختصاص داده شود.
در ۸ ماه گذشته با پیگیری های شبانه روزی و تاکید ویژه مجتبی یوسفی نماینده پر تلاش و جوان و انقلابی اهواز مبنی بر استفاده از مدیران بومی و میدان دادن به چهره های دلسوزی که چالشها و آسیب ها و ساخت فرهنگی و اجتماعی خوزستان را می شناسند و به این استان تعصب دارند و عشق می ورزند، بسیار پر رنگ شده بطوری که به تاسی از این حرکت یوسفی برخی دیگر از نمایندگان و نخبگان استان ورود کرده و در کنار وی ایستاده اند.
نماینده مردم شریف اهواز، باوی، حمیدیه، کارون که خود پرورش یافته این آب و خاک است و مشکلات آن را لمس کرده بارها هم از تریبون مجلس و هم از طریق رسانه ها با صدای رسا حمایت خود را از مدیران بومی اعلام نموده که این رفتار امیدواری زیادی را در بین مردم حوره انتخابیه ایحاد نموده و قطعا نتایج مثبت آن در دوره ی جاری مجلس برای مردم بیشتر خواهد بود که جای تشکر و قدر دانی دارد.
یوسفی در اولین روزهای نمایندگی اش برای رفع مشکل آب شرب استان بخصوص بخش غیزانیه توانست با رایزنی های فراوان برای اولین بار بسیاری از نمایندگان مجلس از سراسر کشور را برای لمس محرومیتهای هم استانی هایش به حوزه انتخابیه خود بیاورد تا توجه بیشتری جذب این معضل شود و در بحث تقسیم اعتبار و چانه زنی در مرکز همراه و هم گام خوزستان شوند و این اتفاق افتاد و همه شاهد بودند که مشکل آب شرب غیزانیه حل شد.
قطعا با تداوم تلاشهای یوسفی نماینده ی انقلابی اهواز در آینده شاهد ایجاد موجی از مدیران جوان و بومی و جلوگیری از مهاحرت نخبگان و مدیران خوزی به دیگر استانها خواهیم بود به امید آن روز.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار