معاون صنایع دستی اداره کل میرا‌ث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی از افتتاح بازارچه دائمی صنایع‌دستی شهرستان‌‎های کمیجان و نیم‌ور در دهه فجر امسال خبر داد.
کد خبر: ۹۳۴۹۹۰
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۳ 25 January 2021

 

به‌گزارش تابناک مرکزی، قاسم کاظمی افزود: با هدف حمایت و ترغیب هنرمندان و تولیدکنندگان صنایع‌دستی در سال جهش تولید بازارچه صنایع‌دستی در شهرستان‌های کمیجان و نیم‌ور در دهه‌فجر امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: این یازدهمین بازارچه صنایع دستی در سطح استان است که به افتتاح رسیده و در این بازارچه ها تولیدات هنرمندان در زمینه صنایع دستی بدون واسطه از سوی مردم و گردشگران خریداری می شود.
کاظمی ادامه داد: بازارچه صنایع‌دستی شهرستان کمیجان و نیم‌ور و با سرمایه‌ای بالغ بر ۳ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی احداث شده که هر کدام متشکل از ۱۲ غرفه برای عرضه مستقیم محصولات هنرمندان این صنعت ایجاد شده و راه‌اندازی هر بازارچه صنایع‌دستی اشتغال‌زایی برای ۲۴ نفر را به طور مستقیم به همراه دارد.
او با ابراز امیدواری از اینکه این مرکز در رونق تولید این صنعت و حمایت هر چه بیشتر از هنرمندان صنایع‌دستی استان موثر است، افزود: استان مرکزی در مقوله احداث بازارچه ‌ای صنایع‌دستی در کشور از استانهای مطرح است که این امر حاکی از عزم حمایت از هنرمندان این حوزه در توسعه و تولید صنایع‌دستی است.
گفتنی است، همزمان با چهل‌و‌دومین سالگرد فجر انقلاب اسلامی ایران، ۴ پروژه گردشگری و صنایع‌دستی به بهره‌برداری خواهد رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار