امام جمعه تبریز:
امام جمعه تبریز با بیان این‌که ایران، ابرچالشی است که آقای جو بایدن در این دوره از ریاست جمهوری خواهد داشت، گفت: ایران انقلابی که بزرگترین چالش آمریکا و صهیونیست بوده، بعد از سه سال فشار حداکثری، همچنان در مسیر خود ایستاده و در حال تبدیل شدن به یک ابرقدرت است.
کد خبر: ۹۳۴۰۸۸
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۳ 22 January 2021

به گزارش تابناک تبریز از خبرگزاری ها؛ امام جمعه تبریز با بیان این‌که ایران، ابرچالشی است که آقای جو بایدن در این دوره از ریاست جمهوری خواهد داشت، گفت: ایران انقلابی که بزرگترین چالش آمریکا و صهیونیست بوده، بعد از سه سال فشار حداکثری، همچنان در مسیر خود ایستاده و در حال تبدیل شدن به یک ابرقدرت است.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های سیاسی نماز جمعه این هفته تبریز، در خصوص چالش‌های پیش روی جو بایدن، اظهار کرد: چالش اول او، مشکل ناتوانی جسمی است، چرا که او از نظر جسمی، توانایی لازم جهت اداره کشور را ندارد و چالش‌ بعدی هم رقابت‌های درون حزبی در آمریکا خواهد بود، چراکه ۷۰ میلیون نفر از جمعیت آمریکا در آخرین انتخابات به ترامپ رای داده بودند.

وی افزود: چالش‌های دیگری چون اختلالات ذاتی در ساختارها و نهادها، خطر دوقطبی شدن جامعه آمریکا و اوج گیری تجزیه طلبی، همه گیری کرونا و میراث افتضاح مدیریتی در این راستا، وضعیت رو به افول آمریکا در سطح جهانی، تقویت جبهه جهانی مقاومت و سرعت زوال صهیونیسم در منطقه از جمله موانعی است که بایدن بایستی با آن‌ها دست و پنجه نرم کند.

وی ادامه داد: حماقت‌های ترامپ در ترور سردار دل‌ها و اوج رسانی جنگ ترکیبی علیه ملت ایران، دیوار بلند بی‌اعتمادی ملی به آمریکا را بلندتر ‌و قطورتر کرده ‌و با خروج آمریکا از برجام و بدعهدی اروپایی‌های مکار، جز کالبد مختصری از برجام برجا نگذاشته است، اما در این راستا بنا بر دستور قاطع رهبر معظم انقلاب، هر گونه ادعای بازگشت به برجام بدون رفع تحریم‌ها ادعایی دروغین و گذافی بیش نخواهد بود و ابتدا باید تحریم‌ها برداشته شود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به رزمایش‌های مختلف نیروهای مسلح کشور در دو هفته اخیر، گفت: این رزمایش که بزرگترین رزمایش پهپادی غرب آسیا توسط جمهوری اسلامی ایران است و همراه با رونمایی از شهر موشکی در حاشیه خلیج فارس توسط سپاه پاسداران، رونمایی از مرکز راهبردی مکران، رزمایش دریایی اقتدار ۹۹ و رزمایش نیروی زمینی ارتش، تولدی دیگر برای بازدارندگی موشکی ایران محسوب می‌شود.

وی با اشاره به گستره موقعیت مکانی و جغرافیایی این رزمایش‌ها، بیان کرد: از دریای عمان تا عمق اقیانوس هند، دریای مدیترانه، کانال باب المندب و کانال سوئز مناطقی هستند که در زیر سیطره این رزمایش‌ها بودند؛ نوع رزمایش از نظر همزمانی عملیات‌های مختلف و تمرکز رزمایش‌ها بر روی دو نقطه‌ی موشکی و راهبردی، آثار راهبردی بلندمدت در بازدارندگی فعال ایران را به دنبال داشته و مهمترین پیامد آن نیز خروج از صبر راهبردی به سمت واکنش راهبردی است.

وی افزود: ایران نشان داد که با گذشت سه سال از فشار حداکثری و جنگ جهانی ترکیبی، با توجه به تحکیم زیرساخت‌های دفاعی و فراهم آمدن مواجهه فعال، باید ابتکار عمل را به دست می‌گرفت تا دشمن، در محاسبات غلط خودش تجدید نظر کند.

امام جمعه تبریز در خصوص پیام‌های این رزمایش‌ها نیز گفت: برخلاف جیغ جاهلانه و دوگانه سازانه فرصت طلبان، این رزمایش در راستای تامین معیشت و زندگی آرام برای مردم است. کیست که نداند معیشت پایدار در گرو امنیت پایدار و بادوم بوده و با امنیت است که رونق اقتصادی و تولید و توزیع ممکن شده و شکوفایی اقتصادی و علمی را به بار می‌آورد؟

وی افزود: اگرچه انجام این رزمایش‌ها مستلزم انجام هزینه‌ بالا است، اما کسانی که به دنبال عملیات عوام فریبانه درصدد ایجاد ذهنیت منفی در شرایط سخت معیشتی هستند، به خوبی می‌دانند که این نوع هزینه کردن‌ها جلوگیری از هزینه‌های بیشتر در آینده است، چرا که اگر دشمن بر اثر انفعال ما فقط یکی از پالایشگاه‌های ما را هدف قرار دهد، باید چندین برابر برای جبران آن هزینه کنیم.

وی ادامه داد: این نمایش قدرت، علاوه بر این‌که ارعاب بخش برای دشمن است، اطمینان بخش دوستان نیز خواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم ضمن قدردانی از فرماندهی کل قوا در هدایت نیروهای مسلح، گفت: این رزمایش حاوی پیام‌های متعدد دیگری هم بوده و بیانگر آزمایش و تست قدرت دفاعی نیروهای مسلح کشور، پیام تولید دانش بومی و ‌ترویج علم جهت دار و متفکر پرور، پیام آرامش برای مردم و وحدت ارتش و سپاه و بسیج در مهلکه دفاع در مقابل دشمن را دارد.

آل هاشم تاکید کرد: باید وزارت آموزش و پرورش به موضوعات اهمیت مرتع، جنگل، آب، هوا و خاک و دریا توجه کرده و به فرزندان ما آموزش دهند که در این میان رسانه ملی هم نقش مهمی دارد.  

وی به موضوعات اخیر از جمله استفاده از مازوت، قطعی برق، کمبود گاز اشاره کرد و  گفت: مسوولان استان گفتند که در استان مشکلی نیست و یک موضوع سراسری است به همین منطور بنده  همه را به صرفه جویی دعوت می‌کنم.

امام جمعه تبریز با درخواست از صدا و سیما برای  برگزاری میزگردی با حضور مسوولان برق و گاز و آب، گفت: باید این مسوولان بیایند و با صداقت بامردم حرف بزنند.

گزارش فارس حاکی از آن است که مرتضی صفری،  مدیرکل صدا و سیما استان آذربایجان شرقی که در نماز جمعه حضور داشتند بلافاصله اعلام کرد که فردا ساعت۲۰ این میزگرد برگزار خواهد شد. 

آل هاشم بیان داشت: موضوع گاز و گازکشی در بازار برابر قوانین میراث فرهنگی ممنوع است ولی چرا باید تهیه نفت برلی بازاریان اینقدر دردسر داشته باشد. 

وی در ادامه به روز جهانی گمرک اشاره کرد و گفت: امید است افرادی که نقش مهم در گمرک دارند برای پیشرفت کشور تلاش کنند چراکه گمرک مرزبان اقتصادی کشور است و نقش مهم در اجرای سیاست و خط مشی در سطح ملی و فرا ملی دارد.

خطیب نماز جمعه تبریز در بخش خطبه های عبادی نماز جمعه با بیان اینکه تقوا کلید فراق و رستگاری است، گفت: تقوا ذات و توشه قیامت و سبب رشد و کمال و ایجاد کننده شناخت و تقرب هرچه بیشتر به درگاه الهی و بهترین دژ وحصار در مقابل وسوسه‌های شیطانی است و قطعا بدون تقوا امنیتی وجود نخواهد داشت.

وی با اشاره به وفات حضرت ام‌البنین و روز مادران و همسران شهدا اظهار داشت: این بانو نقش موثر در تربیت شیرمردان واقعه کربلا داشت و ذوب در ولایت بود از این رو در این روز از مادران شهدا تجلیل به عمل می‌آید چرا که طبق فرموده رهبری وقتی از مادر یک شهید پرسیدم که چرا گریه نمی‌کنی، او گفت که می‌ترسیم گریه کنیم و دشمنان نظام شاد بشوند. 

آل هاشم با اشاره بر سالگرد شهادت نواب صفوی گفت: این شهید  اولین جرقه انقلاب را دل امام و انقلابیون روشن کرد و اگر آن شهید الان زنده بود با تمام وجود برای اعتلای انقلاب تلاش می‌کرد.  

 

وی با اشاره به تحریم ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و آستان قدس رضوی توسط آمریکا، گفت: از موفقیت‌هایی که ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در ارتباط با واکسن کرونا با همکاری وزارت بهداشت داشته و توسط دانشمندان مستقر در این ستاد انجام گرفته، تشکر قدردانی می‌کنیم.

وی متذکر شد: فعالیت این نهاد خدمت گذار موجب عصبانیت آمریکا شده است، به طوری که موسسه دانش بنیان برکت و شخص ریاست ستاد را که در امر تولید داروهای استراتژیک سلامت، به ویژه در تست واکسن کرونا موفق بود، تحریم شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم ادامه داد: هفته گذشته در دیداری حضوری با رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، از طرف مردم آذربایجان‌شرقی این موفقیت‌ها را خدمت ریاست ستاد تبریک گفتم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار